Wpis z mikrobloga

Radykalnie nie zgadzamy się z aktualną polityką transportową prowadzoną przez władze Kielc. Uważamy, że warunkiem koniecznym do rozwoju miasta jest rezygnacja z budowy drogi S74 w śladzie ul. Jesionowej oraz pilna budowa obwodnicy wschodniej jako dróg krajowych nr 73 i 74. W ten oto sposób całkowicie pozbędziemy się z miasta jakichkolwiek dróg krajowych przenoszących ruch ciężki. Wszystko to prezentujemy w naszym programie transportowym dla Kielc: http://kielce.partiarazem.pl/2017/03/29/razem-obronie-szkoly/

W całym świecie zarządzający miastami starają się kierować ruch tranzytowy poza ich granice poprzez budowę obwodnic. Elementarną częścią tych działań jest uspokajanie ruchu, tworzenie infrastruktury przyjaznej pieszym i rowerzystom oraz uprzywilejowanie transportu zbiorowego - jest to sprawdzony empirycznie sposób na stworzenie miasta miasto przyjaznego dla mieszkańców i takiego, gdzie poruszanie się po nim jest proste i wygodne.

To co robi ekipa Wojciecha Lubawskiego jest całkowitym zaprzeczeniem polityki zrównoważonego transportu. Bieżąca polityka miasta polega na bezrefleksyjnej rozbudowie kolejnych ulic wlotowych do miasta, co powoduje zwiększenie natężenia ruchu w śródmieściu. Mało tego - rozbudowane ulice nie są projektowane z uwzględnieniem potrzeb pieszych, rowerzystów i komunikacji zbiorowej, więc alternatywne środki transportu jeszcze bardziej tracą na atrakcyjności. Skutek jest taki, że coraz większa liczba osób wybiera samochód do codziennych podróży po mieście, co z kolei powoduje tworzenie się coraz większych korków na drogach, a w efekcie większą emisję hałasu, powstawanie większej ilości spalin i więcej wypadków.

#razem #partiarazem #kielce #transportmiejski #motoryzacja
Pobierz
źródło: comment_O8rxIgrEpaFntnpVjiCgjbmFXmz3kFT9.jpg
  • 3