Wpis z mikrobloga

Witajcie w części drugiej poradnika do Mario Kart 8 poradnika pod tytułem: "Turbo- sposoby nabierania prędkości" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Możliwości nabierania prędkości w tych wyścigach postaci z gier Nintendo jest mnóstwo, najnowsza odsłona cyklu rozwija koncepcje swoich poprzedniczek a także pozwala być szybszym na wiele nowych sposobów. Postaram się opisać możliwie dokładnie wszystkie które znam- jeśli znacie inne to chętnie też je poznam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pierwszą możliwością wyprzedzenia innych zawodników mamy już na starcie. Żeby dostać bonus do prędkości należy wcisnąć gaz dokładnie gdy zaczyna znikać dwójka podczas odliczania. Każdy ma indywidualny pomysł na to jak należy określić ten moment, można słuchać dźwięku, patrzeć na pozycję dwójki (delikatnie przemieszcza się z góry w kierunku dołu- gdy jest w najniższej pozycji wciskamy gaz) itp.

Najważniejszą techniką jest jednak drift, przy wchodzeniu w zakręt należy przytrzymać RT. Lewą manetką kontrolujemy w tym czasie kierunek jazdy. Są dwa poziomy przyspieszenia które możemy osiągnąć w ten sposób które zależą od długości driftu. Gdy przez dłuższy czas będziemy jechać bokiem iskry spod kół pojazdu zmienią kolor na niebieski, gdy puścimy RT dostaniemy przyspieszenie. Po dłuższym przytrzymaniu spustu iskry zmienią kolor na pomarańczowy dzięki czemu przyspieszenie będzie większe. Moim ulubionym torem do driftu jest Yoshi Island

Hopki- przy muśnięciu RT można zauważyć że pojazd podskoczy na jakąś stopę do góry. Gdy zrobimy tak w momencie gdy jesteśmy na szczycie wzniesienia dostaniemy bonus do prędkości. Najlepszym miejscem do treningu tych ewolucji jest level "excitebike arena", do której opanowania kluczem jest właśnie nabieranie prędkości na skoczniach. Praktycznie wszystko co wystaje z ziemi i da się po tym przejechać może służyć jako hopka: "fale" na torach, korzenie, strumienie powietrza wody- warto eksperymentować. Ciekawostką jest że w niektórych miejscach hopkę można wykonać podczas wyjeżdżania z wody- np. na trasie donut plains czy dry dry desert.

Strumień powietrza- gdy przez trzy sekundy pozostaniemy w "cieniu powietrznym" wytworzonym przez przeciwnika dostaniemy boosta który pozwoli nam go wyprzedzić w spektakularny sposób ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Na trasie porozmieszczane są również elementy które pozwolą nam przyspieszyć gdy na nie najedziemy lub się o nie otrzemy. Nie da się ich pomylić z niczym innym są to: pomarańczowe i niebieskie strzałki umieszczone na podłożu, niebieskie sutki wystające z podłoża ( ͡° ͜ʖ ͡°) i inne jarzące się neonowym blaskiem elementy trasy. W trybie zerowej grawitacji, gdy koła pojazdu zmieniają pozycję z wertykalnej w horyzontalną możemy ocierać się o przeciwników co również pozwala nam przyspieszyć.

Wpływ na prędkość ma pojazd którym jedziemy oraz co, niekoniecznie jest już oczywiste, postać. Postacie dzielimy na lekkie które pozwalają szybko nabrać prędkości ale nie są najszybsze, postacie ciężkie które wolno nabierają prędkości ale pozwalają wycisnąć maks z naszych pozadów oraz postacie średnie które są średnie i w jednym i w drugim. Klasy postaci idzie odróżnić po ich rozmiarach więc nie będę wymieniać każdego z osobna.
Przy wybieraniu pojazdu mamy już zdecydowanie większe pole manewru, a gdy wciśniemy plus (start na padzie) możemy podejrzeć statystyki podzespołów takie jak maksymalna prędkość, przyspieszenie- tych dwóch nie trzeba omawiać.

Są tacy którzy zawsze biorą postać ciężką, najszybszy pojazd i kapcie z największym speedem. Niektóre osoby polecają pakować w przyspieszenie. Motory i samochody mają podobną ilość zwolenników...W zasadzie nie ma to znaczenia bo każdy wybór ma swoje wady i zalety które zależą również od toru na którym prowadzony jest wyścig.

W poprzedniej części opisałem również jaki wpływ na prędkość mają poszczególne znajdźki, nie będę się więc o nich rozpisywać, chętnych zapraszam do zapoznania się z tamtym materiałem.

To chyba wszystko co wiem o nabieraniu prędkości w mario kart 8 (chociaż mam wrażenie że pominąłem coś niesamowicie istotnego( ͡° ͜ʖ ͡°)), jeśli macie jakieś uwagi, propozycje to piszcie w komentarzach ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#nintendo #wiiu #nintendoswitch #mariokart #gry
dqdq1 - Witajcie w części drugiej poradnika do Mario Kart 8 poradnika pod tytułem: "T...

źródło: comment_IyZyt5Czs1nYiupgpKBqQoumX83F6cgs.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
@Rittel: Całkiem możliwe, podobnie jak poprzednia część ta pisana jest na podstawie mario kart 8 w wersji na wiiu. Taguję #nintendoswitch bo może komuś się przydać w tej wersji ale zdaję sobie sprawę że różnice istnieją, dzięki za informację! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@goomba-pl: Brzmi okay- jeszcze chciałbym dodać kilka rzeczy, podrzucę za jakiś czas gotowy tekst ( ͡° ͜ʖ ͡°) Część
  • Odpowiedz
@ultek: Nie zawsze warto trzymać drift do pełnego naładowania, nie zawsze też warto driftować na siłę a czasemi nie warto w ogóle driftować ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jest istotna rzecz którą pominąłem- przeciwnicy pozostawiają ślady kół na podłożu gdy zaczynają wchodzić w zakręt (z mojej obserwacji wynika że zostają do końca wyścigu) - obserwuj je i naśladuj drift po tych torach. Większość samej rozgrywki w mk 8
  • Odpowiedz
@ultek: chodzi Ci o to że jedziesz na drifcie, robisz hopke a po wylądowaniu kontynuujesz jazdę bokiem? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie mam zielonego pojęcia. W wersji na wiiu jest to kwestia wprawy.
  • Odpowiedz