Aktywne Wpisy
ChwilowaPomaranczka +466
Drogie dzieci, nie bajtujcie na wykopie bo was zmiecie z planszy xD Dzwoniono właśnie do mnie z Komendy rejonowej Warszawa Ochota celem stawienia się na komendzie i złożenia wyjaśnień w sprawie mojego małego bajta xD mam być o 16. Wgl jakim cudem ustalono moją tozżsamosc w ciągu 2h? @a__s wy te dane użytkowników rozdajecie na priv czy co? Dajcie plusa a zawolam co mi powiedzą i co ja powiem im. #wykop #
mirkiswirki +146
Aktualnie mam 32 lata i przez chwilę zastanowiłem się nad tym co będzie zawodem przyszłości.
Ale żeby coś przewidzieć trzeba zrozumieć dotychczasowe trendy i tak sobie myślę kto wygrał życie, a kto przegrał.
Lata 1990-95
Czasy dzikiej prywatyzacji, otwarcia granic, zmian politycznych
+ kto znał angielski lub miał studia wygrał życie (rynek pracodawcy ale wykształconych niewiele)
+ kto otworzył firmę import export (brak towarów zachodnich i w ogóle każdych)
+ kto zakupił
Ale żeby coś przewidzieć trzeba zrozumieć dotychczasowe trendy i tak sobie myślę kto wygrał życie, a kto przegrał.
Lata 1990-95
Czasy dzikiej prywatyzacji, otwarcia granic, zmian politycznych
+ kto znał angielski lub miał studia wygrał życie (rynek pracodawcy ale wykształconych niewiele)
+ kto otworzył firmę import export (brak towarów zachodnich i w ogóle każdych)
+ kto zakupił
http://www.wykop.pl/wpis/23311279/moja-analiza-filmu-podkomisji-smolenskiej-spis-tre/
Zdaniem podkomisji rozpadanie się samolotu w locie zapoczątkowała awaria pierwszej instalacji hydraulicznej, lektor w pokazanym filmie mówi o gwałtownym rozszczelnieniu i mogących się przez to pogłębiać trudnościach w pilotażu. Skąd taki pomysł? Jedynym źródłem informacji o ewentualnej niesprawności instalacji jest polski rejestrator ATM-QAR, który zapisuje nieprawidłowości w pracy tych systemów. Jeśli w którejś z trzech instalacji hydraulicznych ciśnienie spadnie poniżej 100kg/cm2 w odpowiednim kanale pojawi się stan wysoki.
Problem w tym, że pierwszy kanał jest współdzielony, zapisywane są w nim alarmy zarówno wywołane niskim ciśnieniem w instalacji, jak i te pochodzące z systemu TAWS, czyli słynne "Pull up" i "Terrain ahead". Nie da się ich w żaden sposób odróżnić. Postanowiłem więc wykreślić wszystkie 3 kanały w ostatniej minucie lotu przed zderzeniem z ziemią. Jedyne sygnały o niesprawności pojawiają się we współdzielonym kanale pierwszym, jak łatwo możemy zauważyć, jeśli miałaby to być sygnalizacja gwałtownego spadku ciśnienia, to mielibyśmy też przypadek gwałtownego uszczelnienia się i wzrostu ciśnienia na 20s, po którym nastąpiło ponowne rozszczelnienie.
Ta sama skrzynka nie zarejestrowała w tym czasie anomalii sterowania (a rejestruje różnice wychylenia faktycznego od zadanego), również technik pokładowy nie zareagował, chociaż ma zegary z ciśnieniem instalacji hydraulicznych przed sobą.
Na wykres naniosłem alarmy TAWS występujące w nagraniu z kokpitu, szpilkami zaznaczyłem momenty w których dany dźwięk się rozpoczyna, dokładne czasy brałem ze stenogramów.
"Terrain ahead"- zielone szpilki, ostatni pojawia się na wysokości 100m nad poziomem gruntu.
"Pull up"- czerwone szpilki, ostatnie dwa są już prawie niesłyszalne przez głośny huk niszczonego samolotu i krzyk, nie wiadomo, czy po nich występują jeszcze jakieś "Pull up"
Bystre oko z pewnością dostrzeże niebywałą synchronizację "rozszczelnień instalacji" z alarmami TAWS ale ostateczną interpretację wykresu pozostawiam wam. Podkomisja nie dysponuje innymi źródłami, patrzycie na to samo co oni, czy potraficie wyciągnąć takie same wnioski?
#polityka #smolensk #katastrofa
wołam @kwakwa: który w poprzednim wpisie prosił o więcej
Bo po mirko kijowo sie szuka...
Póki co poprzednie wpisy, jeśli jesteś zainteresowany, a nie widziałeś:
Część 1
Część 2
Część 3
Część 4
i polecam starszy wpis o chaosie na wieży, z wybranymi fragmentami stenogramów:
Chaos na wieży
ps.Mam dziwne wrażenie że masz ppl ...
@krzychol66:
w kwestii objawów półbeczki to logi TAWS mają dwie istotne wartości:
track rate - zmiana odchylenia
roll angle - kąt przechylenia
to, czego nie wykazuje TAWS 38 to zmiany kursu, półbeczki nie może wykazać czy nie wykazać, ponieważ nie dostaje z FMSa kąta przechylenia, dla wszystkich punktów TAWS parametr ten jest równy 0.000000