Wpis z mikrobloga

Szybkie pytanie, robię model samochodu w #maya i mam problem: po zapisaniu i wczytaniu sceny samochód zniknął ( ͡° ʖ̯ ͡°) zostały same plane'y. W outlinerze jest polysurface1, ale po włączeniu widgetu przesuwania okazuje się, że jest wycentrowany, zamiast tam, gdzie był, a polycount pokazuje 0 i vertexów, i edgów. Czy to oznacza, że mogę zacząć od nowa?
Szukałem trochę na necie, ale ludzie mieli raczej problemy na bardziej zaawansowanych modelach, gdzie np. pochowały im się warstwy, a ja, jakby nie ten problem, nawet nie wiedziałbym, że w maya są warstwy...
Historii nie kasowałem, czy kasuje się ona automatycznie przy zamknięciu mayi?
Miałem też mały problem, przez który zamknąłem mayę, mianowicie robiłem okno samochodu, chciałem zrobić bridge między 3 ściankami z lewej a 3 z prawej, ale zamiast tego utworzył mi się jeden vertex połączony z vertexami lewej ścianki - nie dało się ani jego, ani edgów między nimi usunąć, więc stwierdziłem, że wrócę do tego później. Cóż, chyba nie wrócę...
Tutaj plik, jeśli ktoś chciałby to zobaczyć "na żywo": http://www51.zippyshare.com/v/7Dkg00fH/file.html
#grafika3d #grafikakomputerowa
  • 3
Krótki update, udało mi się przywrócić wersję z wczoraj, więc w piach poszło tylko kilka godzin pracy z dzisiaj, ale jakby ktoś wiedział, gdzie popełniłem błąd, to z chęcią się dowiem.
@SciulanyLuftem: akurat w przypadku maxa a nie mayki ale też siętyczy - pierwsze co zawsze robie to ustawiam 20 plików autosave z 5 minutowym odstępem. daje mi to jakieś półtorej godziny pracy "zapasu".. ile razy mnie to uratowało ...