Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
#dzialanoscgospodarcza #firma #urzadpracy #urzadskarbowy
Mirki pytanie. Piszę tutaj bo może zobaczy więcej osób.
Za jakiś czas mam zamiar założyć własną działalność gospodarczą. I im więcej czytam na te tematy tym mniej wiem.
Sprawa pierwsza.
Czy warto starać się o dofinansowanie z UP? Patrząc na wydatki jaki musiałbym ponieść to realnie wyszło by około 1000zł. Może mógłbym na siłę kupić coś jeszcze ale czy warto tracić możliwość zawieszenie działalności i podjęcia innej pracy dla kilku zł. z UP? I czy o dofinansowanie można starać się w krótkim czasie po założeniu firmy.
Sprawa druga.
Jaką formę opodatkowania ja wybrać. Początkowo dochód będzie na poziomie około 4-5 tys. zł. Jak będzie później nie wiem. Myślę, że maksymalnie do 15 tys. brutto. Myślałem o podatku na zasadach ogólnych ale może ktoś doradzi coś innego.
Sprawa trzecia.
Księgowość lepiej prowadzić samemu (np. Online) czy skorzystać z biura rachunkowego? W podatkach jestem zielony.
Coś sobie przypomnę to jeszcze spytam.

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: Asterling
  • 7
@AnonimoweMirkoWyznania: sa rożne zasady przyznawania dofinansowania, ale prawdopodobnie będziesz musiał sie rozliczyć z każdej złotówki - nie ma tak ze dostajesz kasę i hulaj dusza. Przy zakupach rzędu 1000zl to nie wiem czy jest sens sie bawić, bo biurokracji jest od groma.
No i dofinansowanie z urzędu pracy to raczej na firmę, która dopiero zakładasz.
Musisz sobie policzyć, ile zysku "na czysto" Ci wyjdzie (czyli przychody netto-wszystkie koszty). Jeżeli więcej niz