Wpis z mikrobloga

@bukmacherka: Jeżeli ten beton jest wykonany odpowiednio, to mróz nie powinien stanowić dla niego zagrożenia. Skoro na tym będzie posadowiony taras, to między fundamentem a konstrukcją drewnianą należy wykonać izolację poziomą 2x papa, tak, aby drewno nie miało bezpośrednio kontakty z wodą podciąganą kapilarnie w betonie. Odradzam stosowanie foli fundamentowych, w kontakcie z drewnem najlepiej sprawdza się właśnie papa.
  • Odpowiedz
@lordmatiz:
@languser:
spadki są, ale nie jakieś zabójcze, to tylko 3 mb i zawsze jakaś woda będzie stała pod spodem
podkładki gumowe pod legary żeby nie bawić się właśnie w papę
mieszkam nad morzem, zaraz za wydmą i wolę zabezpieczyć powierzchniowo, niż jakby miał mi później pękać i korodować biologicznie
beton ten sam, który szedł na szalunki domu
nie znam się na budownictwo, pytam bo tak mi doradzali ( ͡
  • Odpowiedz
@languser: Po co? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@bukmacherka: Jak tak się zastanowiłem, to wystarczą same obejmy do legarów (są stalowe, nie będzie podciągania wody z gruntu) - 2 kątowniki albo dopasowany ceownik. Wylewki chyba nie ma sensu robić, bo to raczej strata pieniążków - to jest oczywiście jeśli to tam masz to porządnie wykonany fundament ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@lordmatiz: Obejmy lub choćby metalowe wypusty najlepiej wykonać na etapie betonowania, a tutaj nie widać, żeby wykonawca przewidział montaż takich elementów. Domniemam, że legary zostaną posadowione bezpośrednio na fundamencie, dlatego zasugerowałem takie własnie rozwiązanie.
  • Odpowiedz
@bukmacherka: Jak koniecznie chcesz zabezpieczyć to 1 warstwa abizolu R + 2 warstwy abizolu P. Imo betonowi nic nie grozi, bardziej nalezy włąśnie coś podłożyć między drewno a beton, bo drewno jest czułe na wodę. Można podłożyć jakąś gumę (np. EPDM), albo po prostu taśmę dekarską i też będzie dobrze.
  • Odpowiedz
@bukmacherka: Pomaluj to Eurolanem 3 K (inna nazwa to webertec 901).