Wpis z mikrobloga

Gdyby kogoś bardzo irytowało w #eu4 to, że na najwyższej prędkości fps spada poniżej 30 fps, czasem nawet 10 w lategame, to przypadkiem zauważyłem, że ustawienie speedhacku (za pomocą CheatEngine) na np. x5 czy nawet x10 nagle sprawia, że ponownie jest płynne 60 fps jak na pauzie. Wszystko dalej toczy się swoim tempem, ale niestety (i oczywiście) wizualnie gra jest przyspieszona - animacje jednostek są absurdalne, chmury w FOW poruszają się znacznie szybciej itp., ale ogółem da się grać. Jeśli ktoś jest bardzo wrażliwy na spadki fps, to wydaje się to być jakimś rozwiązaniem.
W sumie sprawdzałem to kiedyś dawno temu i nie dawało takiego efektu, a teraz owszem, nie wiem czy to przez jakiś patch czy coś innego. Nie daję gwarancji, że na każdym sprzęcie to pomoże, przypuszczam, że raczej głównie na tych, które znacznie przekraczają wymagania gry.

Może slowpoke, nie wiem, nie widziałem nigdy żeby ktoś o tym wspominał.

Próbowałem też tego w Stellaris, niestety tej grze chyba nic nie pomoże, przynajmniej przy dużych flotach w widoku systemu.
  • 2