Wpis z mikrobloga

#kiciochpyta #rekojmia #reklamacja #agatameble

Zamówiłem kilka rzeczy w Agata Meble i już żałuję, a jeszcze jedno zamówienie w drodze…

1. Meble do salonu - szafka rtv i regał.
Brakowało kilku śrubek (ze 3 może) do szafki, i kilku do regału - dobra to jest pierdoła, może się zdarzyć, chociaż we wszystkich innych zamawianych rzeczy mam albo idealnie wyliczone, albo kilka zapasowych. No ale mniejsza o śrubki, bo garść w Casto kosztowała złotówkę.

Do regału nie dostałem jednej wewnętrznej, szklanej półki - tutaj jeszcze myślałem, że spoko - zdarza się. Zwykłe zgłoszenie niezgodności towaru z umową z oczekiwaniem "dostarczenie brakujących elementów". Bo sam regał działa, stoi, da się z niego korzystać (chociaż nie w pełni, ale jakby nie przeszkadza mogę poczekać trochę).

2. Sofa do salonu
No i tutaj jest dramat. Przyszedł bez poduszek od oparcia i bez żadnych śrub montażowych oraz instrukcji. Czyli mam kilka niezależnych od siebie części, których nie mogę w żaden sposób połączyć. Mebel jest w ogóle nieużywalny, zagraca mi pokój (nie mam przez to gdzie w nim usiąść, połozyć się…). Wiem, że nie mają tego co brakuje na magazynie (wtedy bym poprosił by mi to przywieźli na swój koszt i sprawa załatwiona). W związku z czym oczekuję zwrotu pieniędzy i niech sobie zabiorą sofę w cholerę. Ile można procesować taką sprawę? Dla mnie to kwestia kilku godzin, bo nie ma co wyjaśniać.

Jak mogę ich cisnąć tak, abym kasę dostał od razu, a nie czekał na 14 dni procesowania cholera wie czego i po co? Przez infolinię mi mówili, że producent - tylko on nie jest stroną w przypadku mojego zgłoszenia (umowa zawarta z Agata Meble, oni odpowiadają za wywiązanie się z umowy). Dodam, że zamawiałem w sklepie stacjonarnym, nie przez internet.

Jeszcze za każdym razem na infolinii muszę ich poprawiać, że nie zgłaszałem reklamacji tylko niezgodność towaru z umową.
  • 4
@Volki:

Jeżeli żądanie złożone przez konsumenta przy reklamacji dotyczy:

naprawy towaru,wymiany towaru na nowy,obniżenia ceny towaru,

to na przedsiębiorcy spoczywa obowiązek rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.


A w przypadku zwrotu, ze względu na znaczną wadę? Utrudnienie w funkcjonowaniu?
@Volki: dalej nie rozumiem co oni mają do ustalenia. Jakby pierwszą reakcją z ich strony było "ok, jutro zabierzemy zamawiamy nową" to bym poczekał. A oni przez 8h nie byli w stanie spytać swojego magazynu czy mają brakujące części u siebie i się zawieruszyly przypadkiem czy nie mają.

Jest w przepisach gdzieś o utrudnieniach - a ta sofa mocno mi utrudnia funkcjonowanie.