Wpis z mikrobloga

dodaj w if (playerpos.y ==60) debug.Log("playerpos = 60") i zobacz czy wogole ten event dziala. moze pos.y nigdy mie jest 60 a np. 59.94234723948
  • Odpowiedz
@redfox: Pewnie twój playerpos.y != 60 więc nie wejdzie Ci do tego if'a, a w Update nie używaj GetComponent/Find (i innych tego typu) bo jest to nie wydajne
  • Odpowiedz
@redfox: Daj sobie jak człowiek breakpointa w miejscu przypisania do movable i ruszaj o jeden krok w przód w debuggerze - zobaczysz, co twój kod robi i jak się zmienne zachowują
  • Odpowiedz
@redfox: Możesz po prostu playera przypisać z poziomu edytora, a jeżeli musisz wyszukiwać to w Awake/Start możesz użyć GameObject.Find (wywoła tą funkcję tylko raz a nie tak jak w Update, co klatkę). Jeżeli Twój gracz posiada podpiętą główną kamerę to możesz skorzystać ze statycznej zmiennej Camera.main do wyszukania gracza ;)
  • Odpowiedz
@redfox: Ogólnie to chyba nikt nie powiedział tego, ale "==" na floatach albo doubleach z powodu systemu zapisu tych liczb przez program rzadko kiedy trafia. Dlatego należy sprawdzać z jakąś dokładnością.
  • Odpowiedz