Wpis z mikrobloga

@wytrzzeszcz: @d1l4x:
no int to int, i niczego więcej z tego nie wyciągniesz, tablica musi wyglądać tak:
int[] numbers = new int[wielkość];
i pamiętaj że sama wielkości nie zmieni.

A skoro i tak tylko sumujesz liczby... nie lepiej mieć tylko np
long sum = 0;
i po wczytaniu każdej od razu dodawać do sumy?
@d1l4x:
1. Ogarnij wcięcia, na razie bardzo ciężko się to czyta, np. nie widać gdzie jest pętla. Linijki 19, 21 powinny być przesunięte w prawo. Powinien też być widoczny nawias zamykający do for.
2. int numbers = Integer.MAXVALUE;
to znaczy, że numbers to jest zmienna typu int, tzn. jest to liczba całkowita. Nie można tego użyć jako tablicy. Czyli linijka 21 jest niepoprawna, bo robisz numbers[i]
3. W linijce 23
@GotoFinal: dzięki GotoFinal, dużo mi pomogłeś! mam takie pytanie jeszcze czy int[] numbers = new int[wielkość] można zaimplementować w tabeli wszystkie liczby rzeczywiste od -infinity do +infinity, bo w sumie chcę żeby user mógł każdą liczbę wpisać, bo jak dam int[] numbers = new int[9999]; to ograniczę tabelę
@d1l4x: to też jak pasterz pisał, jak chcesz rzeczywiste to najlepiej użyj typu double (64 bitowe, float ma 32 bity, mniejsza precyzja, mniej liczb do reprezentacji)
I właśnie dlatego nie opłaca ci się tutaj robić tabeli, bo zawsze będzie cię ograniczać i niepotrzebnie zjadać pamięć, możesz po prostu zrobić: double sum = 0; i od razu robić sum += scanner.nextDouble(); (zakładając że input jest poprawny)
Wtedy nie potrzebujesz żadnych tablic.

A
@d1l4x: zadeklarowałes sum w pętli, więc tylko w obrębie pętli możesz się do tego odwołać, musisz to dać wyżej,nad pętlę.
A licznik pętli nie ma sensu deklarować wyżej, tylko w m pętli i jako int, nie ma sensu by licznik pętli był float.
No i do tego jak przesuniesz sum, to musisz poprawić te porównywanie do 0, powinieneś odczytać liczbę z inputa do zmiennej, jak 0 to przerwać, jak nie to