Wpis z mikrobloga

Jak wprowadzenie do ruchu miejskiego nowych samochodów ma zmniejszyć ruch samochodowy?


@flager: bo może to niektórych skłonić do rezygnacji z samochodu, zamiast zawsze i wszędzie brać samochód "na wszelki wypadek" ludzie zmienią samochód na komunikację publiczną, a w razie potrzeby skorzystają z wynajmowanego auta.

Masz o tym w tekście:

Na zachodzie Europy takie wypożyczalnie się sprawdziły. Okazuje się, że jedno auto w systemie może zastąpić nawet 17 prywatnych pojazdów.
@flager: Wydaje mi sie, ze chodzi o to, ze sporo osob moze zrezygnowac z posiadania wlasnego samochodu jezeli beda mogli wypozyczyc na okazjonalne potrzeby (dluzsza trasa, przewiezienie czegos ciezkiego), dzieki czemu na codzien w dojazdach do pracy przesiada sie na komunikacje miejska
@flager: W teorii mamy gości od A do E. A potrzebuje auta tylko w poniedziałki, B we wtorki, ..., E w piątki. Normalnie kupiliby w sumie 5 aut i pewni jeździli nimi jeszcze tam coś dodatkowo. Jak mogą wypożyczyć sobie na dni/godziny to nie kupią tylko będą jeździć tym jednym. Zamiast 5 aut będzie 1. Czy w praktyce się to sprawdzi? Na moje wątpię, bo ile w Poznaniu może być takich
@flager może nie to samo, ale korzystam z rowerów miejskich. Wygoda jest taka ze gdy chce to biorę i jadę, bez zobowiązań takich jak chociażby zastanawiania się czy po pracy (może w deszczu) musiałbym mij prywatny rower brać spowrotem żeby mieć go rano. Wypożyczalnie mogłyby mieć podobny wplyw, likwidując część problemow, pod warunkiem że będą konkurencyjne wobec uber taxi
@Ryan_Newman: @piwniczak: @pwone: @WincyjBroni: Ludzie którzy rezygnują z jazdy samochodem na co dzień np. do pracy już raczej korzystają z alternatywnych źródeł poruszania się. Ja np. mimo, że mam samochód to do pracy jeżdżę zbiorkomem.
Owszem, taka wypożyczalnia może zmniejszyć ilość posiadanych samochodów, ale moim zdaniem nie przyczyni się w Polsce do zmniejszenia korków i ruchu samochodów na ulicach.
Takie rozwiązanie jest korzystne najwyżej dla ludzi, którzy mają
Pomyśl o parkingach, w dużych miastach zatłoczone parkingi to taki sam problem jak korki w godzinach szczytu.


@Egribikaver: O miejscach parkingowych nie wspominałem, jedynie o samym ruchu.
Poza tym jaki efekt może dać 200 samochodów?
A jeżeli nawet wypożyczalnie będą miały więcej samochodów, to one również będą musiały być gdzieś przechowywane, i teraz znajdź w centrum dodatkowy parking na te samochody?
Ludzie którzy rezygnują z jazdy samochodem na co dzień np. do pracy już raczej korzystają z alternatywnych źródeł poruszania się. Ja np. mimo, że mam samochód to do pracy jeżdżę zbiorkomem.

Owszem, taka wypożyczalnia może zmniejszyć ilość posiadanych samochodów, ale moim zdaniem nie przyczyni się w Polsce do zmniejszenia korków i ruchu samochodów na ulicach.


@flager: wiesz, ale chyba problem polega na tym, że porównujemy Twoje odczucia i "wydaje mi się"
@flager: Chodzi o to że w normalnej sytuacji ktoś jedzie do pracy w centrum i zostawia tam auto na przynajmniej 8 godzin i blokuje przez ten czas miejsce parkingowe. W przypadku wypożyczania ten samochód zamiast stać na parkingu może być w ruchu użyty przez kogo innego, kto następnie też odstawi auto kolejnej osobie zamiast zastawiać parking.
@Ryan_Newman: Oczywiście, że opieram się na moich odczuciach. Bo ten artykuł nie przedstawił danych o zmniejszeniu ruchu samochodowego, jedynie jest napisane o zmniejszeniu się puli samochodów w mieście, a równie dobrze te 17 prywatnych samochodów, które mogą być już niepotrzebne po wprowadzeniu jednego samochodu miejskiego, mogło buc używane od święta do podjechania do Kościoła.
Poza tym, to co sprawdziło się na zachodzie ni musi się sprawdzić w polskiej mentalności.
Moim zdaniem