Wpis z mikrobloga

@ElCidX:
- vsync mozesz zablokowac karte na okreslonej liczbie klatek i jesli Twoja karta wyciaga wiecej to nie ma rwania a jesli mniej niz zablokowan liczba to rwie.
- freesync dziala DO liczby klatek okreslonej przez czestotliwosc monitora (a wlasciwie przez okno VRR monitora) i robi to w sposob plynny, a powyzej tej wartosci blokuje (ograniczajac karte) a przynajmniej powinien bo czasem tego nie robi.
Wiec jesli masz monitor z nizsza
@dob3k freesync sam z siebie nie blokuje powyżej 75 klatek. I tak psiej mieć taki monitor z zakresem 35-75 niż 60 bez niczego. Ja zamiast jednego 144 kupiłem sobie dwa 75 i jestem zadowolony
@ElCidX: freesenyc powyzej okna VRR przestaje dzialac i przelacza sie na vsync a on blokuje. Monitory o malym zakresie vrr przy mocnej karcie dlatego nie maja sensu bo i tak wiekszosc czasu sa w vsync zamiast w freesync. Wiec jak masz mocna karte to nie ma zbytniego znaczenia czy masz monitor freesync. Jak pisalem wyzej freesync ma sens wtedy gdy albo masz slaba karte i monitor 60-75Hz albo mocna karte i
@dob3k mam r9 390, i nie włącza się vsync powyżej 75, większość gier da się zablokować na 75 klatek w samej grze. Ale i w grach które mają ponad 75 klatek czuje różnice i nie rwie tak ekranu, na przykład csgo na 250+ klatkach
@ElCidX:

i nie włącza się vsync

Wlacza w sposob automatyczny. Ty nie musisz nic wlaczac i w opcjach gry nadal bedzie pokazywalo wylaczony vsync. Taka jest po prostu zasada dzialania freesync ze przelacza powyzej okna vrr automatycznie na vsync.
Nie rwie bo vsync blokuje na 75fps i czujesz roznice bo w jednym momencie karta wrzuca powyzej jednej klatki animacji w czasie przewidzianym na jedna klatke. Mozna powiedziec ze nadrzuca wieksza ilosc
@ElCidX: a ja Ci mowie ze licznik fps moze Ci pokazywac pierdyliard fps (bo karta pcha wiecej fps) ale tak naprawde monitor tyle Ci nie wyswietla. Wyswietla Ci tylko tyle ile Hz masz odświeżania w monitorze. Pozniej freesync przestawia sie (niezaleznie od Ciebie) w vsync i zostaje na maksymalnej obslugiwanej prez monitor liczbie klatek.
@ElCidX: Kilka miesiecy temu mialem dwie r9 390 nitro i monitor acer predator xg270hu 27" 1440p 144Hz
Nie ma to nic do rzeczy, bo cytuje Ci jak dziala refresh rate, freesync i vsync - dla wszystkich. Tak po prostu jest zbudowane i tak dziala.
@dob3k: #!$%@?, freesync nie ma NIC wspólnego z V-Synciem przy użytkowaniu.

Dowód: Grałem w OW, jak FPSy skakały powyżej 144 (czyli wedle twojej logiki się właczał V-Sync) dostawałem po japie rozrywaniem ekranu (czyli efektem wyłączonego VRR i V-Sync). Jak RĘCZNIE zalokowałem FPSy na 143, problem zniknął.

Nie wiem kto ci bzdury o przełączaniu na V-Sync nagadał, ale powinien mniej ćpać. @ElCidX ma rację.

EDIT: Albo, najwyraźniej, zwyczajnie mylisz maksymalne odświeżanie monitora
@Xerlathoatl:
RAZ:
jedno ze zrodel

AMD Free-Sync

FreeSync allows your monitor to sync its refresh rate to your GPU while inside the VRR window of your monitor. VRR window is very important for spec that often times is not listed in marketing materials. An example VRR window is 48hz-75 hz. It varies widely between monitors and some are as good as 30-144hz. FreeSync falls back onto V-sync when the FPS goes
@dob3k: 1. Mam 144Hz.

B, FreeSync gdybym miał monitor 75Hz wyłączyłby się we framerate'ach powyżej 75 FPS, powodując Screen Tear, jak zaobserwowałem w analogicznej sytuacji powyżej 144 FPS u siebie.

III. FreeSync nie pozwalałby na coś jak "nadrzucanie klatek", sam sobie przeczysz - albo 2x klatka na Hz, albo V-Sync blokujący FPS=[Hz|1/2Hz|1/3Hz]

Cztery. Zdanie ze źródła nr1 wyrwałeś z kontekstu. Należy je rozumieć: "FreeSync nadpisuje WŁACZONY V-Sync, a kiedy klatek jest
@Xerlathoatl:
Pisalem - "niepelnych klatek" kiedy byly by "nadrzucone". Jest to wepchniecie powyzej jednej klatki podczas jednego cyklu odswiezenia monitora. Ma sie wtedy wrazenie wiekszej plynnosci.
@ElCidX pisze ze monitor 75Hz wyswietla mu powyzej (pełnych na afterburnerze pewnie) 75fps co jest fizycznie niemozliwe (napisze po raz piaty chyba).

wiecej niż limit FS

Raczej wiecej niz okno vrr monitora. Fs ma wiekszy zakres niz monitory maja okno vrr
@ElCidX pisze ze monitor 75Hz wyswietla mu powyzej (pełnych na afterburnerze pewnie) 75fps co jest fizycznie niemozliwe (napisze po raz piaty chyba).


@dob3k: Faktycznie, piszecie tam obaj o czymś zupełnie innym. ( ͡º ͜ʖ͡º) To, co @ElCidX "odczuwa" przy wyższych framerate'ach z kolei ma zero wspólnego z FreeSynciem.

Zwyczajnie latencja myszki jest mniejsza, tak działa zwłaszcza CSGO, bo dostaje się najświeższą klatke.

Rozrywania ekranu nie widzi
@Xerlathoatl:

Zwyczajnie latencja myszki jest mniejsza, tak działa zwłaszcza CSGO, bo dostaje się najświeższą klatke.

Dokladnie i to daje (cytuje siebie powyzej) "Jest to wepchniecie powyzej jednej klatki podczas jednego cyklu odswiezenia monitora. Ma sie wtedy wrazenie wiekszej plynnosci."

Ogolnie zaczelo sie od tego, ze napisalem ze freesync ma sens przy monitorze 144Hz (z lepsza karta). A monitor 75Hz ma sens tylko jesli kata jest slaba i nie wyciaga wiecej niz
@dob3k: z tym się nijak nie zgodzę. Różne gry różnie obciążają grafikę, więc freesync zawsze lepiej mieć niż nie mieć. Jak masz mocna karte, jest VSR czy 1440p/4k, są mody i w ustawieniach Ultra nawet najlepsza karta zwolni do mniej niż 75fps
@Xerlathoatl:

Jak masz mocna karte, jest VSR czy 1440p/4k, są mody i w ustawieniach Ultra nawet najlepsza karta zwolni do mniej niż 75fps

Bez przesady. Nie tak wiele gier ma mody a na monitorze 1080p 75Hz nagle 4k nie wykrecisz, bo w wiekszosci gier nie ma ultrasamplingu (chyba ze chcialbys ultrasampling wlaczyc na stale w sterowniku amd).
Ja nadal podtrzymuje co napisalem. Mialem 27" 1440p 144Hz z freesync-em i najpierw jedna