Wpis z mikrobloga

Unikaj olejów long life.
Z rana odczekaj kilkanaście sekund bez dotykania gazu żeby olej dotarł do smarowania turbo.
Unikaj PSJ (#!$%@? Styl Jazdy) - daj mu czasem na dwójce w palnik tak by rozruszać zmienną geometrię (jeżeli jest).
Pamiętaj że wirnik turbo kręci się baaardzo szybko i długo się wyhamowuje jeżeli ma jeszcze dobre łożyskowanie - unikaj gaszenia silnika zaraz po jeździe (daj mu kilkanaście sekund pracy). Jeżeli zgasisz go od razu to turbo dalej się kręci a oleju na łożysku już nie ma.
Nie gaś silnika podczas jazdy (nie wiem czemu miałbyś to robić).
Spokojniejsza jazda na zimnym motorze jest wskazana zawsze.
  • Odpowiedz
@GIBbeer: @rudyrycerz: @benzdriver: Celuję w #volvo #v40 z lat 2001-2004 i ciągle zastanawiam się nad silnikiem. Niby szatan szos ze mnie żaden ale generalnie lubię dynamiczną jazdę i #!$%@? się na ludzi, którzy się ociągają albo jadą jak 70 letnie dziadki lanosem. Unikając pieszczenia się z turbo idealnym byłby silnik 2.0 140 KM ale takich mało na rynku, a z kolei 122/125
  • Odpowiedz