Wpis z mikrobloga

Mirasy jaka lustrzanka do 2k? Jestem totalnym amatorem, zależy mi na ładnych zdjęciach normalnych jak i makro, aparat dla kobiety, zastanawiałem się nad canon d100 białym, bo ładny i mały a wiadomo jak to z kobietami, ale w związku z moim totalnym brakiem wiedzy na ten temat postanowiłem się Was poradzić

#fotografia
  • 13
  • Odpowiedz
@mar1in: Aparat kompaktowy nie ma wymiennej optyki, z reguły są najmniejszymi aparatami. Gdy ktoś kupi świadomie do swoich potrzeb, to będzie to według mnie, będzie to najlepsze rozwiązanie.
Lustrzanka jak nazwa wskazuje ma mechanizm lustra. Polega to na tym, że skomplikowany system luster ( ͡° ͜ʖ ͡°) przekazuje światło (czyli obraz) z obiektywu bezpośrednio do wizjera.
W bezlusterkowcach lustra nie ma, więc światło wpadające do obiektywu pada
wojto00 - @mar1in: Aparat kompaktowy nie ma wymiennej optyki, z reguły są najmniejszy...

źródło: comment_DBsfIYvdu0eE82H0GKJTbtpD4L2GgJ5Q.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@mar1in:
Bezlusterkowiec nie ma lustra - mniejszy, lżejszy od lustrzanki. Trochę wolniejszy focus (nie licząc nowych topowych modeli, które mają też phase detection), szybciej pożera baterie. W systemie M43 (mikro 4/3) duży wybór starych manualnych obiektywów w niskich cenach.

Kompakt nie ma możliwości zmiany obiektywu. Często mają duży zakres ogniskowych, żeby to zrekompensować. Najtańsza i najprostsza opcja, ale nierozwojowa.
  • Odpowiedz
@wojto00: Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź ( ͡° ͜ʖ ͡°) trochę mi to rozjaśniło, jednak kobieta cały czas mi gada o lustrzance stąd też mój strzał w tą stronę, utwierdza mnie to w przekonaniu, że wybór padnie na lustrzankę tylko czy canon 100d to dobry wybór w tym przedziale cenowym ?
  • Odpowiedz
@mar1in: Jak do robienia zdjęć na full automacie może być, ale takie same efekty będą z 4x mniejszego aparatu kompaktowego, przynajmniej się nanosi dużego aparatu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz