Wpis z mikrobloga

Krew mnie zalewa na myśl o sieci kurierskiej UPS, a może tylko na myśl o jednej tępej pani, którą ktoś wsadził na infolinię. Serdecznie nie polecam. Czekam na bardzo ważną przesyłkę. Planowany termin dostarczenia na dzisiaj. Godzina 11 rano, sprawdzam monitoring, komunikat: 1 próba dostarczenia nie powiodła się... Myślę - ok, dzwonek nie zadzwonił? Albo kurier był gdy akurat nie było mnie w domu przez 5 minut. Na monitoringu informacja, że kolejna próba dostarczenia jutro! Kurier mając nr telefonu klienta nawet nie raczy go użyć.
Logicznie myśląc, kurier krąży po mieście z moją paczką, wystarczy do niego zadzwonić, i gdzieś go złapać w przelocie. Dzwonię wiec na nr ogólny do Warszawy, mówię jaka jest sytuacja, że potrzebuję nr do tel do kuriera, który rozwozi paczki. Pani w słuchawce mówi, ze telefoniczny kontakt z kurierem jest niemożliwy, nie da się zadzwonić do kuriera. Pomimo wszystkich systemów kontaktu bazy z kurierem, nie mają nawet możliwości skontaktowania się telefonicznego... No cóż.. Może zwykły kontakt telefoniczny to dla nich zbyt przestarzały sposób kontaktu. Pani twierdzi, że choćby się waliło i paliło, przesyłka będzie możliwa do odebrania dopiero jutro, mimo iż kurier krąży po mieście z moją paczką, a nie ma nawet jeszcze południa. Ona tylko może wydać dyspozycję zmiany sposobu doręczenia paczki na inny adres, lub na pozostawienie jej w magazynie UPS do osobistego odbioru. Jednak w KAŻDYM przypadku odbiór możliwy dopiero jutro.
Myślę sobie co za kutafony to wymyśliły, przecież to niedorzeczne, że nie mam żadnej opcji odbioru mojej paczki, totalne dno. Nie poddaję się. Dzwonię na inny oddział, pan w słuchawce mówi, że wyda dyspozycję do kuriera, aby zostawił paczkę na magazynie. Po kilkunastu minutach telefon z magazynu, że paczka czeka do odbioru... O co w tym wszystkim chodzi?
  • 5
  • Odpowiedz
@eve_eve: O system. Pracuje jako kurier w PP, nie wie dokładnie jak to jest w UPS albo na poczcie mamy te całe urządzenia mobilne (czyt. samsung x-cover) i jeżeli paczka zostanie w systemie zaznaczona jako awizowana, lub na ponowne doręczenie to może nie mogą już tego zmienić. W poczcie na szczęście można i dopóki nie dojedziemy na pocztę awizować to czały czas możesz nas łapać. Telefon do kuriera PP dostaniesz
  • Odpowiedz
@maxprojekt: Wielka szkoda, że instytucje nie korzystają z usług Poczty Polskiej, niestety moja paczka została wysłana z placówki, która miała podpisaną umowę z ups. Szczerze nie wiem co nimi kieruje przy wyborze firmy kurierskiej. Chyba jakieś układy, bo na pewno nie jakość świadczonych usług.
  • Odpowiedz
@eve_eve: kontrakty i kasa, to proste. Biznes. Co do twojej paczki to kurierzy maja handheldy, oni tam ustawiają status przesyłki. Jak jest niedoręczona to proces moze wyglądać tak, ze ona musi wrócić na magazyn, dostać następny status i dopiero do kolejnej próby doreczenia. To teoria i pani sie widocznie tej teori trzymała, a pan postanowił pomoc i trochę proces zmienić. Korpo świat systemów informatycznych
  • Odpowiedz
@eve_eve kurier nie ma obowiązku dzwonić. Jeśli to robią to tylko z uprzejmości-nie muszą. Przed ruszeniem w miasto planują trasę by przejechać przez wszystkie adresy ktore mają-optymalizacja czasu i spalonego paliwa. Kurier nie kreci się bez sensu po miescie i nie będzie się wracał do adresu pod którym był bo to strata czasu. Czasem proponują że spróbują dostarczyć jeszcze raz wracając jeśli adres jest po drodze.
  • Odpowiedz
@thewickerman88: Zależy, czasami ma obowiązek jak zaznaczona jest taka usługa. Np. umowa pomiędzy firmą Avon a Pocztą Polską - Pocztexem dyktuje warunek kontaktu przed każdą próbą doręczenia a tych prób jest 3. I dopiero po takim czasie paczka zostaje zaawizowana na pocztę dla danego rejonu. Taka usługa dostępna jest też dla innych przesyłek PP, oczywiście za odpowiednią opłatą.
  • Odpowiedz