Aktywne Wpisy
klef96 +220
Wy naprawdę w ciągu 8 lat zapomnieliście co się działo w Polsce pod rządami Tuska?
Nie wiem skąd tu takie wielbienie PO, chyba wszyscy macie po max 15 lat
#pis #wybory #tvpiscodzienny #polityka
Nie wiem skąd tu takie wielbienie PO, chyba wszyscy macie po max 15 lat
#pis #wybory #tvpiscodzienny #polityka
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Witam. Wiem, że mało osób przegląda tag #teoriamuzyki, ale nurtuje mnie pytanie,
a mianowicie gdyby w akordzie zwiększonym (aug) obniżyć 3 stopień (tercja mała),
czyli pryma - tercja mała - seksta mała to: Czy taki akord ma nazwę i jeśli tak, to w jaki sposób się go zapisuje?
Że np. w maj7 jest wielka, a w innych już mała?
Jeśli w aug zmienimy major third na minor third to robi nam się takie przekształcenie:
Przykładowo akord C aug:
C - E - G# -> C - D# - G#
Co jest równe akordowi G# major w drugej inwersji czyli G#/C
czyli pryma - tercja mała - seksta mała to: Czy taki akord ma nazwę i jeśli tak, to w jaki sposób się go zapisuje?
@j4ace: W trojdzwieku zwiekszonym nie masz sekstu malej, a kwinte zwiekszona... tak, tak... tozsame enharmonicznie ale nie funkcyjnie. Ale komentarz wyzej masz wyjasnienie.
Odpowiadajac na drugie pytanie zapis 'maj7', '7M' czy inne 7+ dotyczy wlasnie
Septyma wielka w akordach '7 jest obecna tylko w:
-augmented major 7 (augmented bez 'major' ma interwał minor 7)
-major 7
-suspended2 7 i suspended4 7
-minor major 7
Oczywiście myślałem o kwincie zwiększonej w tym znaczeniu.
W związku z tym, że na gitarze często upraszcza się wiele rzeczy i nie gra "pełnych" składowych chciałem się jeszcze zapytać czy można jakoś oznaczać akordy bez pewnych składników, jak np. kwinty? A jeśli nie, to skąd
Pominięcia często oznacza się słowem (omit)
Przykład:
C maj 7 (C E G B) bez G to C maj 7 (omit 5)
Uwaga przy triadach
C maj (C E G) bez np. E to C5 tzw. powerchord.
Ale z tego co widzę to ludzie mają #!$%@? i nie nazywają ominięcia bo wiadomo że charakterystyczne interwały jak maj/min third nie zostaną pominięte tylko np. perfect fifth.
@Gwyn:
Pierwszy przewrót, tak się w Polsce nazywało, ale może jestem "out of date"
Nie wiem jak w polsce, nie czytam o harmonii po polsku. U Anglosasów to będzie drugi przewrót:
Root position: C E G B
1st inversion: E G B C
2nd inversion: G B C E
3rd inversion (tylko przy '7): B C E G
Komentarz usunięty przez autora
@j4ace: Jak się gra reggae albo funky to głównie używa się 3 strun wiolinowych, resztę
A gitara to taki troche ulomny instrument, bo ma fizyczne ograniczenia. Z tego powodu przy czterech skladnikach pojawiaja sie czesto inwersje drop2, drop3... Masz pole do interpretacji jaki voicing wybierzesz i jak to zagrasz.
A kiedy przychodza rozszerzenia i wyzsze skladniki to zagranie pelnego akordu czesto jest awykonalne, wiec juz nawet z
Tak czy siak, to prawda, że warto znać dany akord w tych 3-4 przewrotach i korzystać z tego jak najwygodniej.
Co rozumiesz przez 'taki akord w praktyce nie istnieje'? Odnosisz się do tego w 1. poście: 1-3b-5#?
Też się zdziwiłem, że ktoś mi odpisał na mirko (✌ ゚ ∀ ゚)☞
Czy drop2, drop3 oznacza odrzucenie 2, 3 stopnia? Dobrze rozumiem?
Normalnie dla C7M (czy tam C Maj7) miałbyś: R - 3 - 5 - 7
a kolejne przewroty wyglądałoby następująco:
3 - 5 - 7 -
Tak, bo w praktyce mamy 4 tryby: dur, moll, zmniejszony i zwiększony. Do tego kilka funkcji harmonicznych jak tonika, dominanta, subdominnanta itp. oraz dana skala/tonacja utworu. Powyższe wyklucza przyjęcie C jako prymy akordu, chyba że w utworach Pendereckiego :-)