Wpis z mikrobloga

@ziobro2 jak powiedziałem tacie, ze mam taką grew której można jezdzic motorem i do tego samemu zaprojektować trasę to nie chciał mi uwierzyć, gralem w kiedyś dużo a nawet na kompie przez emulator jakiś czas temu :-)
Których nie dało się zapisać :)


@rozdajozadarmo: I tu pojawia się ciekawe pytanie - bo gra jako chyba jedyna jaką na Pegazusa pamiętam miała opcję SAVE i LOAD - wydaje mi się że jedynie dlatego że mogła być portem z PC, bo "zapis" trwał z jakąś minutę, a load za gówniaka właczyłem na jakieś 20 minut, i nic się nie działo - do dziś mnie to męczy. Ktoś może wie coś
@QBA__: gra wyszła oryginalnie w Japonii, gdzie Famicon zamiast cartridgy miał stację dyskietek - a na dyskietkach można po prostu zapisywać.
Ale były też (nawet i w Polsce) cartridge z opcją zapisu: miały po prostu pamięć pozwalającą na zapis (bodajże EEPROM) oraz bateryjkę (tak działały stare kości pamięci). Takie cartridge były rzadko spotykane - bo raczej były to takie, które miały tylko 1 grę, czyli omawiany tutaj Excite Bike.

Pirackie cartridge,
@QBA__: Nie ma opcji, żeby na pegazusie (czyli NES) była opcja zapisu, ponieważ konsola nie miała żadnej wbudowanej pamięci typu flash, czyli pamięci nie wymagającej zasilania.

Być może gra o której mówisz to The Legend of Zelda? Oryginalny kartridż miał wbudowaną bateryjkę, która podtrzymywała zasilanie pamięci. Jeśli nie miałeś NES, tylko jak większość z nas, podróbę ze wschodu, to ta opcja nie miała prawa działać, ale mogła być widoczna
@fledgeling: Ciekawe, nie słyszałem o tym wcześniej. Ale z tego co widzę na wiki, to dyskietki zostały wprowadzone ze względu na dużo niższy koszt produkcji w stosunku do kartridży a możliwość sejwowania była tylko "skutkiem ubocznym" i taką funkcję miały tylko 3 gry: The Legend of Zelda, Metroid, Kid Icarus.