Wpis z mikrobloga

@frogi16:
Korutyny: to funkcja wywoływana sekwencyjnie, takie coś działającego na tym samym wątku co caller, chcącego imitować współbieżność :D https://en.wikipedia.org/wiki/Coroutine

Jaeger: wieloparadygmatowy (ukierunkowany funkcyjnie) język programowania który tworzę, opierając go o platformę Intuicio 4 - robię go jako jeden z języków do Ptakopyska ;D
  • Odpowiedz
@PsichiX: ta funkcja nie wstawia na końcu znaku nowej linii? Swoją drogą ciekawy bajer, chyba nigdy się z takim nie spotkałem.
I co z tymi separatorami? Widzę, że [ i ] jest tylko w definicjach funkcji, ale jaka jest różnica między ( i ), a /?
  • Odpowiedz
@frogi16: Na samym języku programowania się nie zarobi, to nie te czasy, ale na ekosystemie narzędzi dookoła już można - nie mniej, dla publiki będzie za darmo, zaś ja planuję używać go (i innych języków z platformy Intuicio) do swoich komercyjnych projektów :)
  • Odpowiedz
@frogi16: ma rozwiązać problemy, które mam z c++ przy produkcji gier - jeśli to jest definicja bycia lepszym, tak więc możesz uznać: będzie lepszy :)
  • Odpowiedz
@PsichiX: rzucisz choć jednym przykładem takich problemów? Rozumiem o co ci chodzi, chęć udoskonalenia tego co już jest, ale z drugiej strony żeby to miało sens musisz dogonić C++, przescignac go i jeszcze dać trochę czasu na stworzenie bibliotek, frameworkow etc.
  • Odpowiedz
@frogi16: nie nie, nie tyle chęć udoskonalenia jego funkcjonalności, co zacna idea kompilacji jednego kodu na wszelkie wspierane platformy, w tym przeglądarki (dlatego zaznaczyłem że gamedev) ;D
  • Odpowiedz
@frogi16: do tego trojakość wykonywania kodu:
- uruchamianie w shellu (zastępstwo basha np. do procesu budowania projektów)
- uruchamianie w grze jako język skryptowy
- kompilacja do binarek jako natywne moduły uruchamiane przez inne moduły i aplikacje hosta

tak więc tego, assembler Intuicio ma to co wyżej, teraz potrzebne mi języki wyższego poziomu :D
  • Odpowiedz