Wpis z mikrobloga

Pytanie od laika w temacie #detailing. Czy jest sens mycie samochodu w domowych warunkach żeby osiągnąć domowy efekt (good enough) w takich krokach:

1. mycie wstępne aktywną pianą
2. mycie docelowe rękawicą z szaponem na dwa wiadra
3. osuszanie
4. woskowanie

Robiłem już kroki 1-3 ale donoszę wrażenie, że bez woskowania to robota na marne po pierwszym lepszym deszczu. Próbowałem też kiedyś glinkowania ale mimo, że mój samochód wygląda lepiej niż 80% samochodów na drogach (nie ma widocznych gołym okiem swirli i hologramów) to po dotknięciu w niektórych miejscach czuć chropowatą powierzchnię np. klapa bagażnika. Do tego nie znam się w ogóle na woskowaniu a utrzymanie samochodu interesuje mnie czysto hobbystycznie i w sumie z mycia czerpię przyjemność

#samochody #motoryzacja
  • 15
  • Odpowiedz
Zestaw cleaner+wosk zawsze doda troche do wygladu samochodu ;) I zdecydowanie latwiej umyc nawoskowany samochod. Wiekszosc brudu zmyjesz na etapie piany aktywnej. Jak dla mnie wosk na aucie musi byc! PS czego zamierzasz uzyc?
  • Odpowiedz
@m4kb0l: samochodu nie musisz woskowac za kazdym razem. Dobry wosk starczy spokojnie na 2 miesiace, mozesz spokojnie myc samochod pomiedzy okresami nakladania wosku.

Nastepnym razem zrob krok 1-3, pozniej wyglinkuj caly samochod, wypoleruj go (jak nie masz sprzetu to mozesz recznie uzywajac np. Super Resin Polish) i na koniec dopiero naloz wosk. Po takim procesie mozesz powtarzac kroki 1-3 co tydzien przez najblizsze 2-3 miesiace :)
  • Odpowiedz
@m4kb0l: Jeśli samochód jest przed korektą to mycie na dwa wiadra jest bez sensu. Woskowanie to nie tajemna sztuka... korekta lakieru - tutaj zaczynaja się schody.

Domowy sposób - kup sobie coś do smoły - RINO PLUS Cropssa. Spryskaj doły auta. Zetrzyj. Umyj auto dokładnie szamponem. Wytrzyj - tutaj możesz po łebkach. Zrób sobie z szamponu lubrykant do glinki - wyglinkuj całe auto -> DOKŁADNIE! Kup Cleaner - dobry - np.
  • Odpowiedz