Wpis z mikrobloga

Mirki mam problem z Ogarem 200/ Jawą 50.
Mieszanka jest, olej jest, iskra jest, zapłon dobrze ustawiony, a i tak #!$%@? nie pali. Świeca jak była czysta tak jest czysta. Pluje trochę z gaźnika. I teraz pytanie, wina gaźnika czy jest po prostu gdzieś nieszczelny?
#kiciochpyta #motoryzacja #romet #ogar200
  • 13
  • Odpowiedz
@trashman: kondensator, źle ustawiony zapłon, gaźnik źle wyregulowany, pływak się zacina
doczytałem i możliwe, że coś jest nie tak z pływakiem, zacina się lub jest źle ustawiony
posprawdzaj dysze, wyczyść gaźnik, sprawdź iglicę może spadła albo jest źle ustawiona
  • Odpowiedz
  • 3
możesz spróbować jeszcze starej indiańskiej metody i kopnąć trochę benzyny prosto do cylindra, jak odezwie się to wyeliminujesz elektrykę
@trashman
  • Odpowiedz
@trashman: Świeca mokra po przekopaniu? Coś jakby paliwa nie dostawał, skoro piszesz że świeca czysta. A gaźnika nie uszczelnisz, ten typ tak ma że połowę wylewa na bok. Nawet Czesi w fabryce to przewidzieli i dali okapnik pod gaźnik ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@trashman: No więc tak, akurat z zapłonem problemów mieć nie powinieneś, bo nawet byle jakie wyprzedzenie zapłonu spowoduje, że Ogar odpali. Jeśli masz iskrę, to oznacza, że kondensator, cewka zapłonowa, cewka butelkowa, instalacja elektryczna są w porządku. Jeśli podejrzewasz nieszczelność simmeringów w silniku, to po odpaleniu by kopcił jakby papieża wybrał, gdyby padł simmering od strony sprzęgła. Gdyby padł simmering od strony iskrownika, to po odpaleniu wkręcałby się na wysokie obroty
J.....k - @trashman: No więc tak, akurat z zapłonem problemów mieć nie powinieneś, bo...

źródło: comment_P93iIzvDGO1RzqGOCwwiVwpn4Cj1G266.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Jogurcik: Wołam.
A więc zrobiłem tak jak mówiłeś, wyczyściłem wszystko z w.w. i zarzępolił na jakieś 15 sekund. Z po pychu oczywiście ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Gdy odpalał to nie wkręcał się na jakieś wysokie obroty, takie bardziej przeciętne bym powiedział.
Osobiście sprawdzę stan szpil i uszczelnienia cylindra. Kiedyś już jebutła mi szpilka więc i może tym razem jest to samo.
  • Odpowiedz
@trashman: Ok, dobry pomysł by sprawdzić stan uszczelnień cylindra. Ogólnie to szczelność można sprawdzić takim trickiem, że gdy silnik jest na chodzie, to zatykasz rurkę od filtra powietrza. Po przyłożeniu ręki silnik już powinien się dławić, a po ztakaniu ręką, powinien zgasnąć. Jak będzie chodzić, to musi skądś brać "lewe powietrze".
Dodam jeszcze parę wskazówek od siebie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- sprawdzenie czy platynki stykają się
  • Odpowiedz
@Jogurcik: A więc wołam po raz ostatni. Problem rozwiązany. ʕʔ
Okazało się że poszła cewka, kondensator, przerywacz i cewka od zapłonu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dzięki za pomoc mireczku ()
  • Odpowiedz