Wpis z mikrobloga

Mircy bawiący się w roleplaying, mam do Was pytanie: razem z kumplami chcemy zacząć przygodę z grami rpg (a raczej wznowić, bo za czasów licealnych graliśmy, tyle że nie ma z nami już game mastera ( ͡° ʖ̯ ͡°)) i wziąłem na siebie ciężar organizacji takich sesji. Jednakże zbytnio nie znam się na temacie jeśli chodzi o poziom organizacyjny i zastanawiam się, od czego zacząć? Myślałem o sięgnięciu po klasykę, czyli Dungeons&Dragons. Która wersja jest najlepsza i jakie książki są niezbędne by zacząć zabawę? Czy polecacie jakieś inne erpegi? Każda pomoc mile widziana.

#grybezpradu #kiciochpyta #dungeonsanddragons #dnd #roleplay #rpg
  • 22
@wytrzzeszcz: Raczej jesteśmy otwarci na różnorodność, dawniej bawiliśmy się w klimaty post-apo, teraz myślałem o jakimś high fantasy albo sci-fi.
@aryss: Gwiezdne Wojny jak najbardziej, wszyscy jesteśmy fanami :) Mógłbyś podlinkować coś na początek?
@Cervantes006: post apo Neuroshima, bardzo otwarta pstrokata i bardzo prosta, tylko mechanikę walki wręcz ma do przerobienia
co do SiFi to WH40 podobno, ale nigdy nie lubiłem konwencji
W Warhmammerze 2ed jest fajna mechanika że wyżej #!$%@? nie podskoczysz i też jest bardzo prosta
@Cervantes006: jak chcesz grać w DnD to najlepszy jest chyba Pathfinder (poprawione DnD 3.5, czasami nazywany jest 3.75, wszystko co potrzebne jest na zalinkowanej stronie), podobno 5 edycja czystego DnD też jest nawet spoko, ale poszli w kierunku uproszczenia rozgrywki. Z innych systemów RPG warte obczajenia są Warhammer 2 edycja (ale to dark fantasy) oraz Savage Worlds, prosta mechanika którą można dopasować do dowolnego settingu
@Cervantes006: @Lisek_Chrystusek: D&D 5e jest mniej więcej "nawet spoko", wykrojono maaasę niepotrzebnych zasad i kilka akurat użytecznych. Tak czy inaczej gra się całkiem przyjemnie i dużym plusem jest, że można się szybko nauczyć jak grać w porównaniu do 3.5/pf, gdzie schodziło na to sporo czasu i jeszcze przydawała się praktyka.