Wpis z mikrobloga

Mircy bawiący się w roleplaying, mam do Was pytanie: razem z kumplami chcemy zacząć przygodę z grami rpg (a raczej wznowić, bo za czasów licealnych graliśmy, tyle że nie ma z nami już game mastera ( ͡° ʖ̯ ͡°)) i wziąłem na siebie ciężar organizacji takich sesji. Jednakże zbytnio nie znam się na temacie jeśli chodzi o poziom organizacyjny i zastanawiam się, od czego zacząć? Myślałem o sięgnięciu po klasykę, czyli Dungeons&Dragons. Która wersja jest najlepsza i jakie książki są niezbędne by zacząć zabawę? Czy polecacie jakieś inne erpegi? Każda pomoc mile widziana.

#grybezpradu #kiciochpyta #dungeonsanddragons #dnd #roleplay #rpg
  • 22
@wytrzzeszcz: Raczej jesteśmy otwarci na różnorodność, dawniej bawiliśmy się w klimaty post-apo, teraz myślałem o jakimś high fantasy albo sci-fi.
@aryss: Gwiezdne Wojny jak najbardziej, wszyscy jesteśmy fanami :) Mógłbyś podlinkować coś na początek?
@Cervantes006: post apo Neuroshima, bardzo otwarta pstrokata i bardzo prosta, tylko mechanikę walki wręcz ma do przerobienia
co do SiFi to WH40 podobno, ale nigdy nie lubiłem konwencji
W Warhmammerze 2ed jest fajna mechanika że wyżej #!$%@? nie podskoczysz i też jest bardzo prosta
@Cervantes006: jak chcesz grać w DnD to najlepszy jest chyba Pathfinder (poprawione DnD 3.5, czasami nazywany jest 3.75, wszystko co potrzebne jest na zalinkowanej stronie), podobno 5 edycja czystego DnD też jest nawet spoko, ale poszli w kierunku uproszczenia rozgrywki. Z innych systemów RPG warte obczajenia są Warhammer 2 edycja (ale to dark fantasy) oraz Savage Worlds, prosta mechanika którą można dopasować do dowolnego settingu
@Cervantes006: @Lisek_Chrystusek: D&D 5e jest mniej więcej "nawet spoko", wykrojono maaasę niepotrzebnych zasad i kilka akurat użytecznych. Tak czy inaczej gra się całkiem przyjemnie i dużym plusem jest, że można się szybko nauczyć jak grać w porównaniu do 3.5/pf, gdzie schodziło na to sporo czasu i jeszcze przydawała się praktyka.
@Cervantes006: @jtank: potwierdzam, D&D 5e jest elastycznie skrojony, tak by MG mógł go dopasować do swoich potrzeb. Można do prawda pomarudzić na dysbalans miedzy klasami (słaby łowca, mag potężniejszy niż w poprzednich edycjach) czy rasami, ale patent z dodawaniem tła postaci (background) i atuty (co ciekawe w tej edycji są zasadą opcjonalną podobnie jak multiklasowanie) sprawia, że klasy stają się bardziej elastyczne i przy okazji graczowi łatwiej wczuć się w
@Lisek_Chrystusek: mam alergię na suplementy (zwłaszcza po 4e) - oceniam z perspektywy bazowych zasad i niskich/średnich poziomów. Danie w 5e magowi nielimitowanych cantripów, rytuałów, zwiększenie elastyczności przygotowywanych czarów oraz większa kostka życia dają mu sporego kopa.
@Lisek_Chrystusek: Nigdy nie mialem okazji bliżej poznac PF. W 3e na starcie po zużyciu trzech magicznych pocisków był praktycznie bezużyteczny na polu walki. Dopiero gdy miał dostęp do kuli ognia i możliwości tworzenia magicznych przedmiotów robił się grywalny. W 5e nawet po 2-3 walkach jest z niego jakiś pożytek w walce na starcie. Poza tym pamiętaj o tym, ze w 5e rzucanie czarów nie powoduje okazyjnego ataku.