Wpis z mikrobloga

@POSTER: Słupki, podłużnice i reszta elementów nośnych na 99% są dalej stalowe/aluminiowe. Konstrukcje kompozytowe inaczej się kształtuje, ze względu na zróżnicowaną wytrzymałość w zależności od kierunku obciążenia, więc koniecznie by było całkowite przeprojektowanie nadwozia. Drzwi, maskę, klapę bagażnika, nawet poszycie dachu mogli sobie zastąpić włóknem węglowym, ale resztę nie sądzę. Przy elementach plastikowych jak poszycia zderzaków to też raczej sztuka dla sztuki, bo zysk na masie żaden.

Masz więcej informacji o
@POSTER: We współczesnych samochodach osobowych nie ma czegoś takiego jak rama - stosuje się nadwozia samonośne. Słupki są jego integralnym elementem. O ile wszystkie demontowalne elementy jak maska, błotniki przednie i klapę bagażnika można bez problemu wymienić (chociaż problemem byłoby wytworzenie jednostkowe tych elementów w znośnej tolerancji) tak ingerencja w słupki jest nieprawdopodobna.

Side panel, czyli poszycie boczne (słupki, łuk dachowy, tylny błotnik oraz zewnętrzne poszycie progu) to jeden element. Żeby