Wpis z mikrobloga

Pod tym wpisem LINK
wspomniałem o problemach z #!$%@?ą elektryczną.

Co się dowiedziałem z moimi januszoskillami?
- Baterie są w porządku - bo są ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- Silnik sprawny - po spięciu na krótko z bateriami daje napęd
- Przepustnica działa - podaje napięcie po przekręceniu jej

Podejrzewam sterownik. Kiedy wszystko podłączę i sprawdzam napięcia wychodzi sytuacja, że do sterownika dochodzi ok 17v ale na wyjściu ze sterownika jest tylko 0.17v (po przekręceniu przepustnicy oczywiście)

wołam @miszczo997: @RARvolt: bo mieli pojęcie w poprzednim wpisie ale ja nie ogarnąłem.

#elektronika #elektryka

smieszekzagranico - Pod tym wpisem LINK
wspomniałem o problemach z #!$%@?ą elektrycz...

źródło: comment_DjHTfgrWGCL9e1LVPsbW4NYxZhM7aEe3.jpg

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
@smieszekzagranico: Sprawdź diody miernikiem ciągłości. Na płytce masz 2 przewlekane i chyba 2 powierzchniowe (pomiędzy przekaźnikami). Zakładam, że wiesz jak to się robi. Dalej, masz dwa elementy sot23 (powierzchniowe z 3 wyprowadzeniami), odczytaj kody z nich. Masz jakiś tranzystor obok niebieskiego grubego kabla - odczytaj oznaczenie i znajdź karte katalogową. Jeśli to zwykły bipolarny, to sprawdzisz go miernikiem ciągłości.
  • Odpowiedz
  • 0
@smieszekzagranico: dobrze by było jak byś wylutował przekaźniki i podał na nie bezpośrednio napięcie żeby sprawdzić czy przełączają, bo cewki mogą być całe a styki upalone i nie ma przejścia. Chyba że jak uruchamiasz sterownik to idzie napięcie na przekaźniki i możesz sprawdzić przełączanie.
A z drugiej strony przekaźniki są na 24v a mówisz, że na sterowanie idzie 17, może trochę za mało do uruchomienia.
  • Odpowiedz