Wpis z mikrobloga

Mireczki, chce zakupić statyw oraz sanki głownie do filmowania recenzji na YT - ważne, żeby to był płynne, ale no niestety też budżet jest dość mały - chciałbym się zmieścić w 1500zł . W chwili obecnej korzystam na Velbonie za 160zł, który po 4 miesiącach ma luzy :/ Nie znam się do końca na tym, warto montować włąsny zestaw jako statyw czy kupić ? Byłbym wdzięczny za pomoc w wyborze i ogarnięciu tematu :)

#fotografia #filmowanie #pytaniedoeksperta
  • 14
@Pirzu: zobacz sobie np.
Slider Foton Kameleon 64 cm
Statyw Benro A2573FS4 lub podobny

Taka uwaga odnośnie slidera - tylko z łożyskami. Omijaj szerokim łukiem te na ślizgaczach.
@Pirzu: Jeśli masz ograniczony budżet, to zrób slider samodzielnie. Nie jest to specjalnie trudne, a zaoszczędzisz naprawdę sporo. Jeżeli chcesz, to na PW mogę ci wysłać namiary do znajomego, który coś takiego zbudował, przez dłuższy czas korzystał i z tego co wiem, to sobie chwalił. Teraz ma coś innego, więc może byłaby opcja na odsprzedaż (tutaj wróżę z pindola, może już dawno go sprzedał).
@Pirzu: możesz sobie jeszcze zobaczyć slidery Camrock (ponoć w robimytv.pl mają jakieś poprawione wersje) są połowę tańsze i ponoć dają radę ale raczej do amatorskich zastosowań.

Aby ujęcie z slidera bło płynę to musi być on stabilny oraz być na dobrych łożyskach. Gdyż na ujęciach z slidera widać praktycznie każdą jego niedoskonałość.

Możesz również poszukać używanych sliderów Sliderkaera albo Konova

@Spearo: mona robić samemu. akt trudne nie jest, nawet sam
@laza: faktycznie, ja wszędzie mam kompatybilne Benro. A sile płytka Benro pasuje do głowic Manfrotto, tylko czasem jak sie zaklinuje to trzeba młotkiem walnąc. Co do głowic kulowych - są świetne do poziomowania w pewnych sytuacjach, żeby sie nie męczyć 5 minut ze statywem luzuje głowice i poziomuję
@Pirzu: głowica wideo olejowa i ruch stanie się płynny.