Wpis z mikrobloga

Od jakiegoś czasu czaję się do programowania i #gamedev na własny użytek, oglądam różne poradniki na youtube itp. I tak sobie pomyślałem, że skoro korzystam z bezinteresownych porad innych, to mógłbym się jakoś odwdzięczyć. Zauważyłem, że najgorszym elementem wszelkich poradników o robieniu gier są używane prototypy postaci i obiektów... Najczęściej to jakieś abominacje z painta, które nie tylko wyglądają okrutnie źle, ale i źle się na nich pracuje. Jestem grafikiem i będę robił assety, sprite'y itp. dla siebie do wersji alfa i testów, więc równie dobrze mogę je udostępnić innym, ale że chcę zrobić coś, co się faktycznie ludziom przyda, to postanowiłem najpierw spytać czego wam brakuje, czego się nie da znaleźć w necie. Poza tym nie mam też specjalnie wiedzy w kwestii technicznych aspektów, tzn. w jakich formatach, rozdzielczościach itp. byście chcieli takie materiały.

Moje assety będą udostępnione jako domena publiczna, więc każdy będzie ich mógł użyć jak tylko chce, w tym komercyjnie, zmodyfikować, zbudować na nich własne itd. Ponadto będą "niecharakterystyczne", tzn. chcę, żeby wyglądały neutralnie, żeby mogły stanowić szkielet do modyfikacji. Np. jak zrobię postać z animacją, to nie będzie wyglądała ani jak XIV wieczny chłopek, ani jak kosmiczny marine, tylko bezosobowy, cielisty kształt, do którego można sobie łatwo dodać dowolne rzeczy. Jednocześnie wszystko będzie miało swój spójny styl.

To, co planuję zrobić:
1. Asset do "typowej gry mobilnej": przyciski, okienka, tła, ikonki, strzałki, gwiazdki, domki, kafelki typów powierzchni itd.
2. Origowane i zanimowane low-poly obiekty i postacie 3D (w Blenderze).
3. I tu ciężej, bo tego jeszcze nie umiem - izometryczne 2D.

Pytanie do was - czego konkretnie wam potrzeba? Jakie obiekty, czym się mają charakteryzować, jakie formaty? Nad jakimi grami pracujecie? Jak się okaże, że zainteresowanie niewielkie i wszystko da się znaleźć w sieci, to pies wam morde lizał, nic nie dam.