Wpis z mikrobloga

Siemnako Mirki.
Jest tu jakiś Mirek, który robił, wie jak zrobić, co potrzeba na zrobienie przeszywanicy DESW ?

  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Thesol3k: Z mojej grupy koleś zamówił sobie przeszywkę od rzemieślników, którzy robią je do odtwórstwa historycznego. Jest fajna, ale niefunkcjonalna. Nie za bardzo amortyzuje i nie ma np. kołnierza (ale to on sobie nie zadbał, bo pewnie nie powiedział im o tym). Więc zwróć na to też uwagę, jeśli zamawiasz.

Axel Patterson jest chyba uszyta z 3 warstw materiału z wypełnieniem w środku między każdą warstwą (chyba). Ja nie znam się na szyciu, więc Ci nie powiem o jakichś szczegółach i też nie mam pojęcia jak to faktycznie wygląda. Mam tą kurtkę i dobrze spełnia swoją rolę, a walczę bez plastronu.

Co do rękawic to nie wiem. Ręce są chyba najbardziej narażone na atak i jeśli robisz rękawice sam to zwróć uwagę na to, czy na pewno dobrze chronią.
Jeśli chodzi o dwu palczaste to nie widzę sensu za bardzo, ale nie walczyłem takimi jeszcze. Sam mam pięciopalczaste, ale walczyłem też całymi ze sparring gloves i w obydwu przypadkach jest spoko. Trochę większa kontrola nad mieczem w pięciopalczastych, ale ich konstrukcja powoduje to, że łatwo je uszkodzić i coś może odlecieć (comfort fencing). Rękawice ze sparring gloves są pełne, więc nie ma takiego problemu. Niby mniej mobilne, ale walcząc nie przeszkadzało mi
  • Odpowiedz
@qubeq: Jeżeli chodzi przeszywanice, rekonstrukcyjne to słyszałem od chłopaków, u siebie o 7 - 10 warstwach lnu plus wypełnienie owczym runem. Ja nie będę bawił się przynajmniej na razie w rekonstrukcje, chce mieć mobilna wytrzymałą ochronę na walki mieczem z polipropylenu. Materiał jaki znalazłem do szycia do drelich, bardzo polecany, nie wiem czym wypełnić jeszcze w miarę tanio i solidnie. Krawcowa tak szy siak będzie potrzebna, sam nie zszyje tego
  • Odpowiedz