Wpis z mikrobloga

25 grudnia 2014 weszła w życie ustawa o prawach konsumenta, ale najwidoczniej nie dotyczy ona firmy Orange (dawna Telekomuna). Przypomnę w skrócie:

Jeżeli przedsiębiorca kontaktuje się z konsumentem przez telefon w celu zawarcia umowy na odległość, ma obowiązek na początku rozmowy poinformować konsumenta o:

- celu kontaktowania się (celem będzie tutaj zawarcie umowy) oraz
- podać identyfikujące go dane oraz dane identyfikujące osobę, w imieniu której telefonuje (dane te powinny pozwolić na identyfikację obu podmiotów).

Przepisy przepisami, ale Orange nie czuje się w obowiązku ich przestrzegać. Oto dzisiaj o 9:14 obudziła mnie anonimowa kobieta z Orange z numeru 519-401-359 i od razu:
- Dzień dobry, dzwonię z firmy Orange. Informuję, że rozmowa jest nagrywana. Czy rozmawiam z właścicielem telefonu o numerze XXXXXXX?
- Nie.
- A czy Pan również korzysta z tego numeru?
Rozłączyłem się.

Musiałem trafić na jakąś #czarnolisto bo 14 minut później dzwoni kolejna sprzedawczyni z Orange nr 512-343-419, początek podobny, ale przerwałem jej i powiedziałem jej co o tym myślę. No i co, zablokuję te dwa numery i co to da? Orange ma milion numerów, z których może dzwonić.

To jest marketing najgorszego sortu! Najbardziej upierdliwy i zniechęcający do kupowania czegokolwiek. Czy oni myślą, że ja czekam na te ich kretyńskie telefony? Że będę później polecał przyjaciołom usługi Orange?
Ale skończyło się śmieszkowanie. Właśnie piszę skargę do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych i radzę to każdemu, kto odbierze podobny telefon. Znalazłem artykuł na podobny temat:

Kiedy wydzwaniają telemarketerzy

#orange ##!$%@? ##!$%@?
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@OrangeEkspert: nie jestem, a odpisywałem na Twoją odpowiedź do @Pan_Buk, który słusznie żali się, że dzwoni ktoś i nie wie, do kogo dzwoni tylko pyta z kim rozmawia.
Nie chodzi tu o to, że Pan Kowalski wyraził zgodę i dzwoni do niego Orange "dzień dobry Panie Kowalski, wyraził Pan zgodę na ofertę marketingową i oferuję Panu ajfona za darmo".
Sytuacja jest z gatunku "dzień dobry, czy rozmawiam z
  • Odpowiedz
@kris007: @OrangeEkspert: To samo pomyślałem: "jak można cofnąć zgodę, której się nigdy nie dawało?". U mnie na pewno takiej zgody nie było z prostego powodu - mam telefon na kartę, nie na abonament, gdzie trzeba było podpisać umowę. Przynajmniej raz w miesiącu odbieram niezamawiane telefony, gdzie obca osoba przepytuje mnie, czy jestem właścicielem tego numeru. Piszę "obca osoba", ponieważ jeszcze nie zdarzyło się, aby te panienki się przedstawiły.
  • Odpowiedz
@OrangeEkspert: tak też zrobiłem, jednak skoro byle konsultant w salonie danego operatora widzi w systemie moje dane i wszelkie informacje o moim numerze, to nie wierzę, że gdzieś wyżej nie da się stwierdzić jaki podmiot korzysta z wymienionych przez @Pan_Buk numerów i jaki ruch generuje. A skoro ludzie zgłaszają, że te połączenia to spam (co łatwo można zweryfikować), to przecież są regulaminy, które chyba jedynie dotyczą klienta indywidualnego, który kupi sobie kartę, nie zarejestruje jej i będzie korzystał z nielimitowanych połączeń praktycznie nie generując przychodu, przez co bardzo szybko mu zablokujecie konto (paradoks - oferować nielimitowane połączenia, ale jednak je monitorować i stwierdzać czy ktoś generuje zbyt duży ruch, czy nie)

Ograniczenie świadczenia usług
Operator zastrzega sobie prawo do natychmiastowego ograniczenia świadczenia usług w przypadku
stwierdzenia któregokolwiek z zachowań opisanych w pkt a lub b:
b) Innego rażącego naruszenia przez Abonenta postanowień Regulaminu lub
  • Odpowiedz