Wpis z mikrobloga

>>> VFX News <<<

Tak jak pisałem w sobotę, dziś obiecany pierwszy odcinek z nowych bloków:
1. Planowanie pracy 2D (koncepty, ilustracje, storyboardy) - specjalnie dla @adawidowicz ;)

Planowanie jak w każdej pracy jest istotne. Pozwala unikać pomyłek, licznych poprawek i błądzenia po omacku, w momentach w których nie ma na takie rzeczy miejsca.

"Każde 10 minut poświęcone preprodukcji, oszczędza 50 minut na produkcji"

~powiedzenie kierowników produkcji

Wszystko opiszę w punktach, nie przy każdej pracy proces będzie wyglądał tak samo, ale sami zdecydujecie jak wasz proces wyglądać powinien.

1. Zebranie inspiracji i założeń planu.
Ja często wchodzę np na www.artstation.com w poszukiwaniu inspiracji. Dobry tutorial może być inspiracją, albo ostatni film jaki widzieliście, albo po prostu brief od klienta ;)
Np ostatnio widziałem gladiatora w TV, może zrobić coś na kształt obrazu Gérôme ? :)

2. Thumbnail - tworzę szkic tego co chcę namalować, musi być mały i prosty - opisuje kompozycję, storytelling i z grubsza światło. Ten thumbnail jest całkiem sporawy ale ładny, polecam coś na zasadzie 854x480. Nie może wam zająć wykonanie go więcej jak 5 min.

3. Thumbnail kolorowy, w przypadku storyboardów nazywamy to color script, ponieważ z grubsza określa oświetlenie, kolorystykę i nasycenie sceny. Na dobrą sprawę, jeśli te trzy punkty zrobicie dobrze, to "wygraliście" pracę.
Polecam na początku swojej nauki robić po około 10 kolorowych thumbnaili. Fajnym ćwiczeniem jest tworzenie ich z filmów czy obrazów.

Wiemy już co malować, teraz przystępujemy do prawidłowej części pracy.
4. Zbieranie referencji - podkreślam ten etap, ponieważ prawie wszyscy początkujący go omijają i to jest wielki błąd!
Jeśli macie w scenie np arenę gladiatorów i gdzieś na 1 czy tam 2 planie kruk zjada resztki pokonanego to szukacie referk do kruka. Tych samych refek szukacie do gladiatorów, do aren, do koloseum, do zbroi i broni, do wszystkiego co finalnie ma znaleźć się w scenie.
TO JEST PODSTAWA! Jak zbierzecie już tak z 100 zdjęć to możemy uznać, że zebraliście refki :)

5. Szkic w oryginalnej rozdzielczości
Wielu ludzi robi go już w pełnej gamie szarości określając sobie cienie i światła. Tak robi i poleca chociażby Ctrl+ Paint osobiście jestem jednak zwolennikiem prostego szkicu, a później malowania już kolorem.

6. Malowanie kolorem i/lub dodawanie cieni i oświetlenia - to chyba doskonale wiemy jak działa. Polecam zapoznać się z kołem barw, albo gamut mask (nie wiem jak to się zwie po polsku?)
Oczywiście idziemy od ogółu do szczegółu

7. Detailing - to już raczej w ilustracji niżeli koncepcie - dodajemy dużo szczegółów, detali. Najczęściej robi się to wykorzystując zdjęcia i tekstury. Tę technikę zwie się często photobashing i aktualnie jest standardem branży. Pamiętajcie jednak, że podstawy malarstwa muszą być zdobyte zanim zabierzecie się za photobashing!
Przykład mojego nieudolnego photobashingu z początków mojej nauki w digital painting :D

8. Wydanie na świat :)

To by było na tyle, jeśli macie jakieś pytania - piszcie. Jutro albo pojutrze będzie odcinek o 3D.

Swoją drogą, jak ktoś chce prześledzić moją naukę 2D to zapraszam -> #digitalpaintingw30dni

#vfxnews #2d #digitalpainting #tworczoscwlasna
  • 5
@adawidowicz: Sek w tym ze od kiedy widzielismy sie na THU nie popelnilem zadnej konkretniejszej ilustracji :D malo co robilem ostatnio, a jak robilem to byly raczej w pracy szybkie szkice lub overpainty, a szkoda :(
Planuje wrocic i na poczatek dotyrać anatomie Hamptona.