Wpis z mikrobloga

Mam pytanie, jestem laikiem co do programowania, C# trochę liźnięty na pierwszym roku a teraz JAVA i na zaliczenie mamy projekt, nie chciałbym robić jakiegoś szitu tylko wykazać się inicjatywą i zrobić przy okazji program przydatny dla mojej firmy, mianowicie miało by to polegać na tym, że tworzę bazę danych MySQL wrzucam ją na nasz hosting na #zenbox i pisze do niej programik, który wysyłamy do współpracujących firm, miałby on dawać im informację o dostępności danego produktu, mieli by tam wybór ze 100 produktów, po wybraniu produktu wybierają kolor i ilość też maksymalnie od 1-5 żeby za dużo nie wiedzieli ile mamy sztuk, z większymi zamówieniami by dzwonili. Teraz pytanie do Was czy jest to pracochłonne takie coś napisać, myślę, że 30% wiedzy mam a resztę musiałbym doczytać i się douczyć np JDBC, obsługa błędów itp itd.
Czy macie może jakieś porady co najlepiej by tu funkcjonowało, jakiego frameworka użyć itd.
Z góry dziękuje mireczki i pozdrawiam.
#programowanie #java
  • 8
  • Odpowiedz
@Stefaniak91: Jeśli webówka to Spring Boot + Hibernate / Grails / Play Framework, ewentualnie cokolwiek implementującego JPA.
Jeśli desktop to Swing + jakikolwiek JPA, ew. JGoodies / Griffon.
Dopóki nie zależy ci na dużej wydajności w zupełności wystarczy.
  • Odpowiedz
@Stefaniak91: Właśnie się uczę #javaee i mam w planach #spring'a i wydaje mi się że pasują do tego projektu. Sporo czasu będziesz musiał przeznaczyć na naukę, ponieważ ilość materiału do ogarnięcia jest ogromna.
Możliwe że taki system można napisać bez frameworków, na czystej Javie EE, ale ekspertem nie jestem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Stefaniak91:

pisze do niej programik, który wysyłamy do współpracujących firm, miałby on dawać im informację o dostępności danego produktu

jeśli ma to być program desktopowy to bezpośrednie łączenie się z mysql poprzez program rozdawany innym firmom to baardzo zły pomysł....