Jako było spore zainteresowanie poprzednim moim wpisem pod tagiem #mercedes postanowiłem założyć własny #140blauschwarz Zapraszam do obserwowania i komentowania
Napisze najpierw co zrobiłem żeby doprowadzić go do stanu używalności i ile (jak będę pamiętał) mnie to kosztowało.
1) Wywalenie instalacji lpg Elpigazu, na jednym reduktorze i niebieskich valtekach - bez komentarza :) - 100 zł za robocizne za instalke chyba 300 zł dostałem na allegro. 2) Wiązka elektryczna silnika - ok 400 zł za odbudowanie wiązki u kolegi z forum 3) Remont automatycznej skrzyni biegów - Tarczki, przekładki, taśma B2, uszczelki, planetarka, olej filtr + robocizna ok 2500 zł 4) Wymiana rozrządu, łańcuch miał 7 stopni wyciągnięcia odczytane z koła pasowego po zablokowaniu wałków rzorządu cała zabawa wyszła ok 2000. Kiedyś opisze szczegółowo co było robione i jak ustawić poprawnie rozrząd w tym silniku 5) Kompletny remont przedniego i tylnego zawieszenia (bez amortyzatorów) ok 6000 6) Komplet hamulców na przód i tył ok 1200 zł 7) Doprowadzeni klimy do porządku jakieś 600 zł 8) Kompletny zapłon - palce, kopułki, kable wys napięcia, cewki i świece, piszę w liczbie mnogiej bo w V8 i V12 wszystko występuję podwójnie z racji dwóch głowic ok 2000 zł To były główne i kosztowne naprawy. Było jeszcze sporo pierdół typu filtry, płyny, węzyki, uszczelki, kabelki, regulator napięcia w altku, bendix rozrusznika, akumulator itp ale tego nie spamiętam nawet :)
Jakieś randomowe zdjęcie, przed remontem zawieszenia
@yeloneck: w 2011 płaciłem za nią niecałe 20k Nie inwestuję bo to nie inwestycja, raczej nigdy się nie zwróci ale lubię ratować klasyki a wrażenia z jazdy te auto daje tak ogromne, że nie potrafił bym tego przeliczyć na pieniądze.
@martinez98: Nie do końca. Tu jest nowsza konstrukcja (m119.980) bo zapłon już na cewkach samych. Oddzielna cewka na każdy cylinder u mnie jeszcze na rozdzielaczu zapłonu. Ale sam słupek można powiedzieć, że ten sam :)
@m00n: Ma co ciągnąć to pewnie i trochę wypije, ale na LPG przy spokojnej pewnie jest przyzwoicie jak na osiągi i muzykę dla uszu. Silnik prosty, na łańcuchu... piękna sprawa.
@HaveANiceDayMan: Nie ma tam nic specjalnego, cena razem z robocizną podana. Najdroższe były górne wahacze ok 700 sztuka, do tego drazk kierownicze, sworznie i tuleje dolnych wahaczy, poduszki wózka, gumki stabilizatora, amortyzator skrętu i sprężyny. Z tyłu wszystkie wahacze aluminiowe, 8 sztuk z tego co pamiętam, drążki reakcyjne, poduszki wózka, sprężyny no i tyle wyszło :) Do tego doszły łożyska kół.
Napisze najpierw co zrobiłem żeby doprowadzić go do stanu używalności i ile (jak będę pamiętał) mnie to kosztowało.
1) Wywalenie instalacji lpg Elpigazu, na jednym reduktorze i niebieskich valtekach - bez komentarza :) - 100 zł za robocizne za instalke chyba 300 zł dostałem na allegro.
2) Wiązka elektryczna silnika - ok 400 zł za odbudowanie wiązki u kolegi z forum
3) Remont automatycznej skrzyni biegów - Tarczki, przekładki, taśma B2, uszczelki, planetarka, olej filtr + robocizna ok 2500 zł
4) Wymiana rozrządu, łańcuch miał 7 stopni wyciągnięcia odczytane z koła pasowego po zablokowaniu wałków rzorządu cała zabawa wyszła ok 2000. Kiedyś opisze szczegółowo co było robione i jak ustawić poprawnie rozrząd w tym silniku
5) Kompletny remont przedniego i tylnego zawieszenia (bez amortyzatorów) ok 6000
6) Komplet hamulców na przód i tył ok 1200 zł
7) Doprowadzeni klimy do porządku jakieś 600 zł
8) Kompletny zapłon - palce, kopułki, kable wys napięcia, cewki i świece, piszę w liczbie mnogiej bo w V8 i V12 wszystko występuję podwójnie z racji dwóch głowic ok 2000 zł
To były główne i kosztowne naprawy. Było jeszcze sporo pierdół typu filtry, płyny, węzyki, uszczelki, kabelki, regulator napięcia w altku, bendix rozrusznika, akumulator itp ale tego nie spamiętam nawet :)
Jakieś randomowe zdjęcie, przed remontem zawieszenia