Wpis z mikrobloga

Mirki i Mirkówny z Wrocławia!

Mam dla was pierwsze (niestety nie jest mojego autorstwa) szpiegowskie zdjęcie naszych "nowoczesnych" tramwajów od Modertransu. Wiem, że widać to jak pół dupy zza krzaka, no, ale trudno. Lepsze to, niż nic. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Swoją drogą, to znowu mają mieć masakrycznie ciemny (prawie granatowy) kolor niebieskiego, a wizualki ponoć pokazywały już bardziej bliski błękitnego..

Pic rel i źródło poniżej.

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=128888502&postcount=4556

#wroclaw #mpkwroclaw #tramwaje #modertrans #komunikacjamiejska #niemoje @mroz3
w.....o - Mirki i Mirkówny z Wrocławia!

Mam dla was pierwsze (niestety nie jest mo...

źródło: comment_cUqPFE4aVoYffl0hYFp0IMuyeHkI0DgC.jpg

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
@wiedro: @mroz3: eee, bulwa jak bulwa. Chociaż od waszych skód wszystko ładniejsze :P Szkoda że takie ciemne, nie pasuje do innych tramwajów. Co ci urzędnicy mają w głowach? W Krakowie tez wymyślili jakies badziewne schematy...
  • Odpowiedz
@mroz3: Skody może i brzydkie, ciężkie oraz sztywne, ale mają prawie 3x więcej niskiej podłogi od Bety (to na zdjęciu ma śmieszne 25%...).

@pilot1123: Właśnie nie wiem, czym się ludzie zachwycają. Tak naprawdę to jest 40-to letnia konstrukcja, oparta na 105-tce, ale z niską wstawką w środku. Ale MPK i dynamiczny władca Krul Rafau z Ramiszowa, chwali się tym zakupem, jakby miał do nas przyjechać najnowocześniejszy tramwaj świata za 100
  • Odpowiedz
@pilot1123: Nówki, ale uwsteczniają nas o dobre 20 lat przynajmniej.. Nie wiem, skąd jesteś, ale jeśli z Wrocławia, to podam Ci na naszym przykładzie. Może kojarzysz tramwaje Protram 205 znane np. z linii 11? Przegubowe, trójczłonowe, z niskim wejściem na środku. Tutaj konstrukcja jest dokładnie taka sama, jak w naszym rodzimym zakładzie. Fakt jest tylko taki, że poznańska Beta jest o około 3-4x tańsza od nowej Pesy, która ma 100% niskiej
  • Odpowiedz
@wiedro: wiem na czym to polega. Jak nówki to faktycznie lipa, będą jeździć jeszcze ze 30 lat. Z Krakowa jestem, 405-kr to tylko nieudany eksperyment, wyszło im jednak że lepiej kupić nówki i mamy teraz te Krakowiaki.

Fakt jest tylko taki, że poznańska Beta jest o około 3-4x tańsza od nowej Pesy, która ma 100% niskiej podłogi.


@wiedro: tylko to badziew, można tak zrobić na modernie, która pojeździ z 10-15
  • Odpowiedz
@pilot1123: A, to mniej więcej z dobrym przykładem trafiłem. Skoro jednak mówisz, że 405 to nieudana konstrukcja.. to ja nie wiem, ale chyba zawsze lepszy by był do tej granatowej bulwy z Pyrlandii.

Ogólnie mi też się podoba wasza polityka kierowania całą KM. Początkowo kiedyś drażniło mnie trochę, że takie wielkie miasto, a sprowadzajo używańce z zachodu w wieku naszych 105-tek! hurr! durr! Ale w sumie to chyba dało lepszy efekt,
  • Odpowiedz
@wiedro: może jako konstrukcja nie jest nieudany, chociaż dużo czasu spędza na zajezdni, ale taki chyba los wszystkich rodzynków. Po prostu nie opłaca się zbulwiać 105, nówka z dotacją wychodzi niewiele drożej, a jest o wiele lepsza.
  • Odpowiedz
@m0skal: Rozdajo tramwaje, bieresz? ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

@janusznowak01: Ale kompletnie niepasujący do naszego firmowego malowania.. powinno być błękitne z białym (lub srebrnym, jak mają Skody).

@pilot1123: Jakby nie patrzeć.. zacofana nówka lub zbulwiona 105-tka.. obie tak samo prowadzą co zacofania się naszej KM..
  • Odpowiedz
@wiedro: Teraz w Poznaniu przetarg też wygrał Modertrans, również tylko 25% niskiej podłogi. MPK się tłumaczy, że lepiej 20 tańszych tramwajów z 1/4 niskiej podłogi niż 10 z całkowicie niską podłogą ()
  • Odpowiedz