Wpis z mikrobloga

Mirki z #lodz mam kilka pytań ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1.wiecie może czy w systemie sterowania ruchem na wz przewidziany jest priorytet dla tramwajów?
2. Czy mi się wydawało czy przy skręcie z Piłsudskiego w Rydza maszynista przestawiał zwrotnice ręcznie?
3. Po co tramwaje z Mickiewicza skrecaja w Piłsudskiego żeby zaraz skręcić w Piotrkowska? Sztuka dla sztuki? Żeby był ruch?
  • 12
@wojtek9214: 1. Tak
2. Wczoraj było info bodajże na DŁ, że maszyniści chcą sami zobaczyć jak ustawione są zwrotnice, zmieniają się one automatycznie ale aby lepiej poznać nową trasę część z nich wychodzi i mimo wszystko przestawia je ręcznie
3. WTF? jak można skręcić z Mickiewicza w Piłsudskiego? Przecież Mickiewicza jest przedłużeniem Piłsudskiego. Jeśli chodziło Ci o skręt z Kościuszki w Mickiewicza, to taka była idea przystanku Łódź Centrum, by można
@stawros35: no właśnie od otwarcia trasy W-Z nie przecinają Mickiewicza tylko w niego skręcają (w stronę Widzewa) między Kościuszki a Piotrkowską na Mickiewicza jest ten wielki przystanek, przez wielu nazywany stajnią dla jednorożców i teraz tam się wsiada/wysiada. Następnie skręcają w Piotrkowską, mają przystanek przy Żwirki/Wigury i jadą dalej na południe zgodnie ze swoimi trasami.
@Radus: Głowy nie dam, ale przywilej to nie znaczy, ze zawsze zielone ma być dla tramwajów. Sam jestem ciekaw. Zobaczymy w grudniu po kalibracji systemu. Najważniejsze udrożnić przejazd pod estakada, bo to był zawsze dramat.
@michalec: tzn. z tego co kojarze założenie ŁTR (o ile się nie myle) było automatyczne zielone, coś w stylu parametra (tak działają tramwaje np. w Porto i oni to metrem nazywają). Dlatego też przystanki są ustawione za skrzyżowaniami, zamiast przed (co w sytuacji braku autozielonego, działa tragicznie)