Wpis z mikrobloga

Tak jak wcześniej zapowiadałem przedstawiam wam mój poradnik do control priesta. Nazwy kart będą po angielsku gdyż tylko takimi operuje :/ Matchupy i mulligan bedą opisywane biorąc pod uwagę najczęściej grane decki na rangach 5->legenda, więc nie będe przykładowo uwzględniał tego, że paladyn może grać wersją control z 2x equality a mag z 2x flamestrike'ami.
Control priest jest jednym z bardziej wymagających decków gdyż wiekszosc kart polega na synergii i trzeba wiedzieć kiedy można zdecydować się na ich użycie. Idea decku oparta jest na nieposiadaniu stronników majacych >6 ataku aby przeciwnik nie miał na czym użyć bgh, dlatego nie ma tu dr booma, a jego funkcje czesciowo pelni lightbomb.

Omawiany deckiem wbiłem legendę w tym sezonie startując z 5 rangi(screen dzisiejszy)

1.Wybór kart i wytłumaczenie
-circle of healing - karta, która może nam dać albo szybki board clear w połączeniu z auchenai soulpriest, albo dobrać dużą ilość kart i przy okazji uleczyć stronników.
-northshire cleric - główny mechanizm dobierania kart
-power word shield - doskonała karta do początkowych trade'ow a także comba z wild pyromancerem
-zombie chow- karta która na początku daje nam obrone przed agresywnymi deckami ale także w połączeniu z auchenai soulpriest może dać lethal, którego nie spodziewa sie przeciwnik
-light of the naaru- karta która ma wiele zastosowań, często przyzwane przez nią lightwardeny dają duże value i potrafią zadać nawet kilkadziesiąt obrażeń przeciwnikówi. zwykle chcemy użyć jej do leczenia stronnika albo comba z auchenai.
-shrinkmeister-karta która zwykle czeka na swoje 5 minut i gra się ją w combo z cabal shadow priest. W matchupie z control warriorem/ priestem jeśli to możliwe czekamy z nią na ysere przeciwnika.
-wild pyromancer-w połączeniu z tanimi spellami daje nam odpowiedz na dużą ilość małych stronników przeciwnika.
-thoughsteal-efekt zaskoczenia przeciwnika jest bezcenny, szczególnie przydatna w matchupach z controlnymi deckami
-shadow word death- bardzo dobry removal wiekszych stronników, czasami grany na własną sylvane żeby skraść stronnika przeciwnika.
-velens chosen- doskonała na aggro decki. zwieksza ilosć obrażen ze spellI(Ważne- trzeba pamietac ze auchenai+ circle of healing zada 5 obrażeń i zabije auchenai, przez co zombie uleczą przeciwnika zamiast zadać mu obrażenia)
-deathlord- kolejna karta która świetnie działa na aggro decki, ale w control matchupuch potrafi pozbawic przeciwnika ważnego battlecry stronnika który z niej wypadnie(alextrasza przeciwko freeze magowi ( ͡° ͜ʖ ͡°))
-injured blade master-4/7 w trzeciej turze :)
-auchenai soulpriest- po za tym co napisałem powyżej warto dodać, że po zagraniu justicar trueheart zadaje 4 pkt obrażeń z hero powera
-holy nova - chyba nie trzeba tłumaczyć :P
-lightbomb-jedna z najwazniejszych kart, często daje comeback. szczegolnie przydatna w 6 turze przeciwko secret paladinowi :)
-cabal shadow priest- kwintesencja priesta czyli kradzież.Jak już wspominałem, jedną chcemy zostawić na reku do uzycia z combem ze shrinkmeisterem.
- justicar trueheart karta bardzo przydatna w aggro matchupuch. warto wspomniec że hero power sie resetuje, wiec w 10 turze możemy zagrać hero power+justicar+hero power
-sylvanas winrunner- podstawowa legenda, można zagrać w połaczeniu z shadow word death jesli konieczne
-confessor paletress- karta do której nadal jestem nie do konca przekonany, chociaz nie raz wygrywała mi mecz. jesli przeciwnik nie zabije jej w swojej turze, daje nam gigantyczna przewage.Dobra gdy gra dochodzi do momentu topdeckowania kart i przeciwnik nie ma removalu na reku.
-ysera- moim zdaniem najwazniejsza legenda w talii, rzadko który deck obecnie może ją teraz w łatwy sposób zabić i prawie zawsze daje nam spore value.

2.Karty zastępcze/alternatywne
-jesli nie mamy ktorejś z legend mozemy zastąpic wkladajac na jej miejsce- vol jin,loatheb, dr boom, nefarian,sneed old shredder,kel thuzad
-jeśli meta zwolni warto sie zastanowic nad zamiana zombie chow/deathlordów na holy champion/drugi thoughtsteal/azure drake

3.Matchupy
*Łatwe
-tempo mage
-face hunter
-mech mage
-aggro druid
-mech shaman
-zoo
*Średnie
-secret paladin
-totem shaman
-dragon priest
-midrange hunter
-midrange druid
-control warrior
-freeze mage
-midrange paladin
*Trudne
-oil rouge
-handlock
-grim patron( ( ͡ ͜ʖ ͡) )

3.Mulligany
Mullgiany w control priescie to dość skomplikowana sprawa bo zależą w dużej części od kart które dostaniemy na początku
-power word shield zostawiamy tylko gdy mamy stronnika za 1 lub 2 many(z wyjatkiem shrinkmeistera, ktorego nigdy nie zostawiamy)
-circle of healing zostawiamy tylko w polaczeniu z injured blademaster i auchenai
-zombie chow-zostawiamy zawsze
-wild pyromancer- zawsze, ale tylko jedną sztuke
-deathlord-na aggro dwie sztuki, na control jedną
-velens chosen tylko jesli mamy coina i stronnika za 1 many(ewentualnie bez monety ale przeciwko priestowi)
-injured blademaster tylko w zestawieniu z circle, chyba że gramy na priesta wtedy mozemy zostawic.ewentualnie przeciwko wolniejszym deckom mozemy zostawic razem z light of the naaru
-thoughsteal-mozemy zostawic na control warriora
-auchenai soulpriest- zostawiamy tylko w polaczeniu z circle of healing

4.Dodatkowe wskazówki
-grajac przeciwko freeze magowi za wszelka cene zostawiamy light of the naaru i holy nove i staramy sie jak najszybciej zagrac justicar trueheart
-grajac przeciwko druidowi injured blademaster ma duzą wartość wiec staramy sie aby przezył i był uleczony
-przeciwko handlockowi gramy agresywnie, tym bardziej jesli mamy lightbomb na rece
-czesto jesli przeciwny hunter zagrał broń i sekret a my mamy na stole np northshire cleric i deathlorda to nie atakujemy dopoki nie bedziemy mieli wystarczajaco silnego stolu albo odpowiednich kart na rece
-mecze z control warriorem czesto koncza sie "fatigue wars" wiec pod koniec gry staramy sie nie dobierać kart jesli nei potrzebujemy. Ponadto shrinkmeistera staramy sie zostawic na kradziez ysery, ewentualnie belchera.
-czesto warto byc cierpliwym i majac lightbomb/auchenai+circle na rece pozwolic przeciwnikowi wystawic wiecej stronników
-w meczach z priestem czesto mozemy w 3 turze(2 z coinem) wystawiac injured blademastera nawet jesli nie mamy circle of healing gdyz priest prawie na pewno nie ma jak go zabic nie majac nic na stole
#hearthstone
Wołam @Bergkamp @pexa @paincreator @Marcinox @Prawilniak
tallman - Tak jak wcześniej zapowiadałem przedstawiam wam mój poradnik do control pri...

źródło: comment_ueQ3DLFljCdLw2cduUsj2iKKiGiGUmsK.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
@tallman: Kawał dobrej roboty, dzięki! Interesujący deck chociaż ja teraz dopiero zaczynam i póki co gram midrange/aggro Hunterem i idzie mi całkiem nieźle. Szybki deck. Control priest jest w ogóle drogim deckiem?
  • Odpowiedz