Wpis z mikrobloga

Mireczki z #motoryzacja #samochody pytanie:
Jaki samochód za 26-30k PLN, chciałbym coś co:
- ma w miarę wysoką klasę i ergonomię wnętrza + wysoki komfort,
- bardziej zależy mi na jakości niż na roku produkcji/przebiegu,
- w miarę normalne koszty serwisu.

Teraz mam Opla Astre 3 i wkurza mnie już powoli to puste wnętrze, poza tym już się trochę znudził i opatrzył. Planuję sprzedaż za jakieś 12-13 tys i dołożenie do czegoś nowego.
Oglądałem Passaty, BMW i Audi w tej cenie. Pod uwagę biorę jeszcze Volvo. To z marek - modeli nie mam sprecyzowanych.
Z góry dzięki za pomoc
  • 27
@papryczek1988: mój typ - BMW E87 lub Audi 8P ze stosunkowo małym silnikiem o niskim stopniu skomplikowania. Powodem tego jest fakt, że wczesne TSI były niedopracowane, a spora część z nich ma nalatany już kawałek dystansu. Hatch jest dość mały i wygodny, a przy tym spokojnie zabierze dwie, trzy osoby na wakacje, lub awaryjnie zawiezie ich sztuk pięć. Chyba, że lubisz sobie po złości przywalić w pedał gazu. Wtedy kombinujemy dalej.
@GOTOVE: Dzięki Ci bardzo, to jest dobry trop :) przejrzę. Masz może jakiś pomysł na co zwracać uwagę przy ew. oględzinach? Co może wzbudzić podejrzenia, że coś jest nie tak? Chodzi mi o ten model konkretnie
@papryczek1988: zasadniczo aso pod kątem historii błędów w komputerze, tyle. Nie jest to oczywiście pancerne auto, ale stosunkowo wytrzymałe. BMW w dobrym stylu. Jak to w tej marce - do sprawdzenia przeniesienie napędu, wycieki, generalna diagnostyka. Nie żałuj kasy na sprawdzenie, a będziesz się nimi cieszył.
Co do dostępności - cierpliwość popłaca. ;)
@papryczek1988: Avensis T25. Mondeo MK4 Laguna III Honda Accord VII. Starsze Subaru Legacy albo Outback.

Marki premium Idealny dla ciebie byłby X3 2.0d E53. Merc w tym hajsie tylko C W204 z jakimś słabszym motorem. Za 30 koła dałbyś radę wyciągnąć nawet Eklasę W211 oraz BMW 5er E60 7er E65 ale to będą auta zwyczajnie zmęczone i wyeksploatowane. Ewentualnie S4 buda Małysza (B6) albo jakąś zwykłą B7 (Unikaj 2.0 TDI PD
@Szlaufman: myślałem że już może potaniały, nie sprawdzałem cen. Dobrze się trzymają. Za to jestem pewien że S4 "małysz" za 30k to paździoch i minimum 5k będzie do włożenia na start. Trzeba pamiętać że sporo się różni to auto od zwykłego A4 - inna wysokość zawieszenia, hamulce, silnik. W przypadku kolizji zderzaki też są dużo droższe (wiem bo kupowałem do swojej A4 zderzaki od S - przód 1600, tył 1000. W
@papryczek1988: żaden problem. Jeśli chciałbyś coś bardziej hardkorowego to E39 540i lub E38 740i, miałbyś kasę na dobry egzemplarz i paliwo. Chociaż uważam, że E87 spełni Cię w zupełności. ;)
@Szlaufman: '97 E7J z 3-biegowym automatem, RT bez srs pasażera i elektrycznych szyb z tyłu. Od nowości w Polsce. Moim marzeniem jest C1 Bacarra ze swapem na podkręcone B18FT i AD4 - da się, były takie projekty na R19. Połączenie
@GOTOVE: B18FT czy to nie jest aby silnik z Volvo 440/460 ??? Ja miałem też E7J 93 r RN 5 drzwi z tym że manualna skrzynia 5b Szyby korby przód i tył. Powiem tak. Stożek + aluminiowa rura dolotowa + przelot i była rakieta taka że TDI w Golfie 4 90 KM nie dawały rady. Szkoda że te czasy nie wrócą.
@papryczek1988: Pojeździj furami wyczuj co ci się podoba a