Wpis z mikrobloga

Mireczki,

Jednemu ze znajomych ukradli dziś auto, grupa VAG, fabryczne zabezpieczenia...
Moje pytanie do Was wiec brzmi, jak Wy zabezpieczanie swoje auto?

Tylko fabryczne zabezpieczenia?
Dodatkowy alarm / ukryty przełącznik?
AC i o nic sie martwie?
Parking strzeżony / garaż?

Czy mając blokade kierownicy/zapłonu/skrzyni biegów, zapinacie ją zawsze wychodząc z auta np. do marketu czy coś, czy tylko kiedy zostawiacie auto na noc?

#carboners #zabezpieczenia
  • 10
  • Odpowiedz
@golden87:
Na alarm nikt nie reaguje. Przełączniki ukrywane są w 3-4 standardowych miejscach, więc to nie ukrywanie. Blokada na kierę to szczyt januszostwa i nic nie daje. Niedźwiedź dźwignię zmiany biegów jest spoko, ale jak chcą to i tak zapakują na lawetę. Garaż i parking to nie zabezpieczenie - można spokojnie wyjechać samochodem. Moim zdaniem najlepsze jest AC i mentalny luz. Jak już Cię stać na drogi / chodliwy samochód, to
  • Odpowiedz
A jak u Was z blokowaniem kierownicy, daje to cos czy nie? Chodzi mi o ta farbyczna blokade (skrecenie kół) po wyłaczeniu zapłonu... zauwazyłem ze część ludzi w ogole tego nie robi...
  • Odpowiedz
A mój sposób jest taki, żeby jeździć autem starszym niż dupeczki, które rucham. Czyli +15 lat ;) Mogę go zostawić na parkingu z uchylonymi szybami i jedyne ryzyko jest takie, że gołąb mi nasra...


@ubermirek: zawsze się znajdzie jakiś amator, który weźmie strucla na zamiejscowe "mud 'n crash party"
  • Odpowiedz
@golden87: Dorzucę jeszcze drugie 5 groszy. Fabryczna blokada na kierę puszcza po przekręceniu zapłonu. Pracuję w branży moto i z doświadczenia mogę powiedzieć, że samochody nie są kradzione przypadkowo. Nie ma tak, że idzie Seba złodziej, widzi furkę i ją kradnie wybijając szybę. Auta są kradzione na zlecenie, często pomagają w tym mechanicy - oddajesz furę do warsztatu, dorabiają kluczyki i jakiś czas potem ginie Ci auto. Jak pracowałem w ASO
  • Odpowiedz
@ubermirek: Rozumiem... Czyli jedynie zaufany mechanik? Czy tacy nie istenieja? Co do GPSa mam mieszane uczucia, slyszałem, że wpinają teraz Jammery zagłuszające gps/gsm i do puki nie rozkręcą do ostatniej śrubki go nie wyłączają... :(
  • Odpowiedz
@golden87: Z racji branży jeżdżę tylko do znajomych mechaników, chociaż nawet u takich zdarzyły mi się jakieś niemieckie akcje z kiepskimi naprawami. Ale skutkowało to zmianą mechanika na innego znajomego.

@sargento: No jak ktoś mi ukradnie auto na rozwałkę to po prostu będę miał gigantycznego pecha. Ale myślę, że to jakiś margines jeśli chodzi o ryzyko, dlatego nie mam specjalnej spiny.

Ogólnie praca z samochodami (najpierw ASO, teraz jestem bliżej
  • Odpowiedz
@golden87:
Na GPS są jammery. Podobno lepiej dać do bagażnika jakąś starą komórkę co trzyma długo na baterii i potem w razie czego policja może na nią zadzwonić i zlokalizować pojazd.

Jeśli chodzi o przełączniki, to mogą one czasami pomóc, bo złodziej chce jak najszybciej ukraść samochód, a zawsze straci na kilkanaście sekund na lokalizację przełącznika.
  • Odpowiedz