Wpis z mikrobloga

Mireczki mam takie pytanie o samochód typu limuzyna z napędem na tył, najlepiej w silnikiem który jest w stanie współpracować z LPG (ale to nie jest konieczne, zależy od spalania), z silnikiem o mocy około 200 koni? Cena około 10k w porywach do 13-15k.

narazie się zastanawiam:
- Audi V8 D11 (napęd nie na tył ale 4x4),
- Mercedes W124 z silnikiem 2.8 lub 3.2 (bez K-Jet, współpracują podobno z gazem),
- Jaguar XJ40,
- BMW E32/E38.

Oczywiście najbardziej podoba mi się XJ40 ale boję się, że to egzotyka i będzie problem nie tyle z częściami co z warsztatami które to ogarniają. Ktoś ma któryś z tych pojazdów może?

#pytanie #motoryzacja #wroclaw
  • 20
Tak, o same części się nie martwię bardziej o koszty robocizny i o to czy warsztaty takie samochody po prostu znają.
@jestem_legenda: O Japończykach to w sumie myślałem o LS400 ale stylistyka wschodnia nie bardzo mi jednak odpowiada :S

No i też chyba droższe w serwisie niż niemieckie albo nawet ten jaguar?
@Qubn: Audi V8 to nie mniejsza egzotyka od XJ40, odpuść i jedno i drugie. E32 za tą kasę powinieneś dostać w bardzo dobrym stanie, dodatkowo mimo, że jest to już model zanikający na naszych drogach, nie powinno być jakiegoś większego problemu z częściami. Na porządne E38 15k to takie absolutne minimum, a i tak żadnej rewelacji pewno za to nie dostaniesz. W124 też ok i w tej cenie powinieneś wyrwać przyzwoitą
@Qubn: Panie jak chcesz kota to tylko XJ12 - nie wiem czy gaz do niego wchodzi, nie kombinowałem. Samochód niewiarygodnie wygodny i naszpikowany bajerami z bardzo dużą mocą. Niestety to spalanie to jakaś załamka - nie udało mi się nigdy zejść poniżej 17l/100km w mieście. W sumie to z ledwością dochodziłem do tych 17 i moja normalna jazda kończyła się w granicach 20-23l/100km. Dźwięk v12 w lato na światłach to było
@newerty: Ale mówisz o double six w wersji XJ40 czy ten model starszy?

Jak z naprawami? Można znaleźć warsztat który będzie potrafił podejść do tematu? No i jeszcze mam pytanie jak z miejscem w środku bo niektórzy mówią że te koty są dość ciasne. Mam teraz Mercedesa 190 i chciałbym coś zdecydowanie większego.
@Qubn: XJ12 w budzie X300. Te XJ12 to jakieś takie dziwaczne wersje z silnikami 6.0 - przez ok. 10 m-c użytkowania jedyne co padło to czujnik położenia wału. Jeżeli mój kolega zdiagnozował to i ogarnął w kilka godzin to cały ten motor nie może być super skomplikowany. Poza tym podobno jest to silnik bmw (taka miejska legenda).

Co do miejsca z tyłu. Powiem tak, jestem dość wysokim facetem który lubi jeździć
@Qubn: @Colo99:

Akurat e32 współdzieli mase części z e34 i można dostać większość rzeczy za grosze. Mega zasobny rynek części używanych, blacharskich.

@Qubn: E32 za 10k będzie inwestycją, bo jest ich już mało i tanieć nie będą. Szukaj w zadbanej budzie, z dobrą blachą i podłogą, bo reszte zrobisz za grosze. Sugerowałbym szukanie u niemca.

E38 do 10k będzie skarbonką.

Jakbyś chciał się przymierzyć to mam e34, ale w
@Qubn: Nie daj się nigdy namówić na V12 w E32 ani E38. Koszta napraw zabijają. M60 (v8) osiągami jest niemal identyczny, ma znacznie lepszy dźwięk i jest tańszy w naprawie. Ewentualnie E32 M30b35. Przy dobrej sekwencji będą śmigały jak złe.
@Qubn: Sam mam trójkę i wygoda w tym aucie to majstersztyk. No ale fakt, nawet w sedanie brakuje jej miejsca z tyłu i podstawowych rzeczy jak podstawka na kubki. Kuzyn ma E39 i też zajebiście sie nią jeździ i z tego co wiem to jak znajdziesz dobry egzemplarz to nie spotkają cie żadne większe awarie.