Wpis z mikrobloga

Motomirabelki i Motomirki

Ktoś może orientuje się w butach motocyklowych i podpowie mi modele butów na podwyższeniu? Muszą być dostępne w rozmiarze 38


Wiem tylko o Daytona Lady Pilot, które podwyższą mnie 6 cm, ale kosztują ponad 1k cbln, a to trochę sporo ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#motocykle
  • 44
@More: nie jestem pewna czy to taka prosta sprawa... buty motocyklowe mają wzmocnienia, membranę, ich przeróbka to chyba nie takie hop-siup :( a o robieniu butów na moto na zamówienie w ogóle nie słyszałam
@blubi_su: przeróbkę kanapy też biorę pod uwagę, ale teraz szukam wyższych butów
@bezczell: wiem o regulacji zawieszenia i nie muszę z tym jechać do serwisu bo sama ogarniam temat.

mimo regulacji zawieszenia i możliwości przeróbki kanapy szukam wyższych butów
@trysekcja: Możesz tak samo napisać do supporta Alpinestars i myślę że nie było by problemu żeby ci buty na zamówienie zrobili wyższe z danego modelu np za 300$. Ich klient jest panem więc na pewno by ci takie butki zrobili.
@bezczell: Podwyższenie podbicia. Z podeszwami może być słabo bo są robione zwykle przez inną fabrykę i robi się je na matrycach licząc na setki tysięcy. Szczerze wątpie czy ktoś zrobi oddzielną matrycę na pojedynczy rozmiar, w pojedynczym modelu na wyższej koturnie.
@bezczell: zobaczymy. generalnie przysiadałam się do tego moto i po prostu żeby czuć się na nim pewnie muszę opierać się całymi stopami o ziemię. nie wyjadę nim stojąc na palcach bo jest za ciężki i za dużo ryzyko przewrotki przy postoju :/ trzeba będzie pokombinować
@trysekcja: Z tego co czytam to vstroma można baaardzo obniżyć. Podstawowy lower kit to 2,5cm, do tego zawias, podnóżki, siodło itd. Całych stóp nie potrzebujesz wierz mi :) Na GSa też jestem za niski i mam 3/4 stopy i czuję się pewnie.
@bocznica: wiem, że v-strom ma niby niżej kanapę niż KLE500. ale to jest właśnie to, o czym kiedyś mówiłam - nie ma co patrzeć na milimetry bo to nie ma żadnego oddania w rzeczywistości. na KLE 500 z miękką, wąską kanapą o wysokości 867 mm przy miękko ustawionym zawieszeniu siedziałam pewnie, całe stopy na ziemi, nawet odrobinę ugięte kolana. siadłam na V-stromie o wysokości kanapy 821 mm (ponad 4 cm niżej!!)
@trysekcja: Czasem trzeba też odpuścić... Mi sie marzy jazda na GS Adventure, ale jestem po prostu na niego za niski. I koniec, mogę go obniżyć na milion sposobów ale wtedy zrobię z niego psa. Co się mija z celem. Czasem warto rozejrzeć sie za czymś realnym niż kombinować na siłę. Jak miałaś problem z postawieniem go z kosy to czy podniesiesz go z piachu?
@blubi_su: za wysokich nie biorę pod uwagę. przymierzam się do różnych motocykli i wiem na co mogę sobie pozwolić. dlatego też nie musisz mi mówić, że 3/4 stopy wystarczy, bo ja wiem, że mi nie wystarczy. ty się czujesz dobrze tak jeżdżąc - to spoko. ja nie. niemniej wiem też, że po dostosowaniu moto i ubioru mogę spróbować jazdy na DL bo czuję się na siłach. nie kombinuję na siłę, szukam
@trysekcja: Spoko, jeśli chodzi o buty to odpowiedziałem. Nie słyszałem żeby jakakolwiek firma robiła buty na 6cm koturnie bo to by wyglądało co najmniej śmiesznie :> Już lepiej szczudła kupić. Możesz oddać do szewca, ale szewc niewiele pomoże bo pamiętaj że musisz tego buta zmieścić między dźwigienkę zmiany biegów i mieć tam wyczucie :P Taki drobiazg. No i im wyższa koturna tym mniejsza sztywność boczna buta = wyłamana kostka. No ale
@blubi_su: no nie wiem czy śmiesznie, wyglądają wg mnie całkiem normalnie. 6 cm to nie jest aż tak dużo, podeszwa normalnego buta moto to jakieś 2-3 cm. skoro są takie buty motocyklowe, to znaczy że jakoś da się w nich jeździć z wyczuciem dźwigni. zanim kupiłam sobie inne buty na moto to jeździłam w takich "chopperowych" kowbojkach na niedużym obcasie i nie było żadnego problemu z jazdą. może kwestia tego, że
źródło: comment_7fFNLYM5UdDp5hqS701EkqAKGusu5ilW.jpg
@trysekcja: Na mój gust to źle kombinujesz. Obniż moto na dogbones z tyłu i wysuniecie lag. To Ci obniży środek ciężkości moto, darcie kanapy ani wysokie buty tego nie zastąpią. @bezczell: prężyna tylnego amora nie służy do regulacji wysokości moto na św. Ohlinsa!
@blubi_su: Przepis na regulację ustawienia początkowe oraz regulacje sag i tłumień są w instrukcji do każdego moto które ma regulację. Ustawiasz, jedzies, modyfikujesz jeden parametr o max 20% jedziesz, zbierasz wrażenia, modyfikujesz i tak aż do osiągnięcia pełnej satysfakcji. Co w tym trudnego? Gx
@trysekcja: Moja była kupiła te Daytony i bardzo jej przypasowały. Nie odczuła żadnego spadku wrażliwości skrzyni i podnóżków. Po ich założeniu nie chciała zdjąć, mówiąc, że Alpiny czy TCXy, nawet w zbliżonej cenie, chowaly się pod względem wygody. W MCSie na Prymasa Tysiąclecia dostała je za dokładnie 1k. Według mnie warto dozbierać.
Dokładnie to ze względu na 162cm wzrostu :) Nie chciała mieć problemów z Gladiusem na kursie. Wcześniej jeżdziła na EL250 i tutaj nie było problemu ze wzrostem.