Aktywne Wpisy
maliczek +37
Jak wam się podoba taki bar? Najpierw przymocowalem blachę miedziana, potem dwa dni #!$%@? młotkiem, potem postarzałem octem i solą, potem szlifowanie i pomalowałem żywica epoksydową tak żeby wypełnić dziurki żeby się tam bród nie zbierał i żeby się kieliszki nie wywracały. Niedługo otwieram knajpę na Kazimierzu, Józefa 8, #krakow - będzie mi miło jak mnie odwiedzicie ( ͡º ͜ʖ͡º) #krakowpiwo #pijzwykopem
GoldenJanusz +43
http://grimuar.pl/torment/alfa-test-ruszyl
Alfa nie jest objęta NDA (na pewno znajdziecie streamy), trwa ok. 10 minut i właściwie niewiele (pozornie) pokazuje, ponieważ całość to dialogi i skryptowane interakcje. Ale nawet z tak krótkiego fragmentu można wydobyć pozytywy:
- Mark Morgan nie stracił wprawy;
- dialogi są interesujące i wciągające;
- drzewka dialogowe są dość obszerne (średnio trzy opcje, rzadko łączące się w jedno rozwiązanie)
- statystyki bezpośrednio wpływają na sukces/porażkę (Intelekt, Szybkość, Siła)
- w sekwencji intro, w zależności od stosowanych rozwiązań zmienia się otoczenie (wykorzystanie siły w dialogach tworzy czerwony połysk w otoczeniu)
Inxile w intro mocno chwali się systemem dynamicznej podłogi (długo by opisywać), więc to właściwie jedyny element wizualny, który można ocenić. Graficznie jednak, styl intro przypomina bardziej stare Fallout'y niż Planescape (może kwestia klimatu sci-fi, może kwestia tradycyjnej postury bohatera).
Alfa jest dość skromna, ale daje się odczuć mnóstwo powiązań z Planescape'em, których nie ma w Pillars of Eternity (muzyka, mistycyzm, wspomnienia). Od razu widać, że tytuł trafi raczej w niszę (znacznie mniejszy target niż PoE), głównie przez ciężki, surowy klimat. Będzie też dużo czytania. Pierwsze wrażenie są pozytywne (zwłaszcza, że dostęp do alfy podarowało nam inXile)
#torment #crpg #numenera
@Darnath: No nie wiem czy taka znacznie mniejsza nisza niż PoE. Jednak Torment na Kickstarterze miał nieco więcej wspierających i więcej zebrał.
Z drugiej strony część była niezadowolona z turowego systemu walki, ale wg mnie po PoE powinni być wdzięczni za tę zmianę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Alpha bardzo skromniutka muszę rzec. Czyli na pewno przed 2016 nie
Sam boję się tylko, że moje oczekiwania są zbyt wysokie (znacznie wyższe niż PoE, a PoE było dla mnie pod względem fabularnym bardzo dużym rozczarowaniem).
Co do
@Darnath: Teraz brzmisz jak włodarze Obsidianu i przez takie właśnie myślenie Pillarsy wyszły jakie wyszły, a i sprzedaż nie powala (~420 000 egzemplarzy w porównaniu z ~900 000 Divinty: Original Sin). IMO właśnie zaletą jest odejście od
Nie powiedziałbym też, że D:OS odeszło od klisz fantasy
@Darnath: Nie oszukujmy się, większość "świeżych graczy" albo nie kojarzyło uniwersum Divinity wcale, albo kojarzyło je z koszmarnym (gameplayowo przynajmniej, na tyle, że porzuciłem grę) Divinity II. Można by rzec, że Original Sin zaczynał z czystą kartą, przynajmniej w większości przypadków :] No i co-op oraz hype budowany przez youtuberów swoje zdziałał.