Wpis z mikrobloga

Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego środowisko (rzekomo polskie, narodowe), które paliło flagę UPA podczas rocznicy Powstania Warszawskiego ma w orle znak jednoznacznie hitlerowski? Przecież wokół tego symbolu skupiają się wszystkie nacjonalistyczne środowiska rosyjskie i prorosyjskie, z falangistami czy OWP na czele. Nie mówiąc już o nazistowskim, ruskim oddziale Rusicz.

Obecna forma symbolu jest wzorowana na słynnej mozaice z zamku Wewelsburg. W III Rzeszy zamek miał stać się centrum ideologicznym i przedstawicielstwem rządu SS . Heinrich Himmler , szef SS, chciał tu założyć "Centrum Nowego Świata".


#ukraina #rosja #ruskapropaganda #nazizm #faszyzm #ruchnarodowy #4konserwy #polska #historia #neuropa
0.....2 - Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego środowisko (rzekomo polskie, narodowe), k...

źródło: comment_6v3YZaTUmzuWvZCfz3rBVj6xT0u4xA9B.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
@0002: Nie wiem, nie mam pojęcia, nie znam się ale na moim osiedlu w rocznicę PW piły piwko typki w koszulkach z kotwicą. Kilak godzin później w nocy obudził mnie ich śpiew "narodowy, narodowy socjalizm". Hm... czy tylko mi się tu coś nie zgadza?
  • Odpowiedz
Nie używają go po to by być powiązany z nazistami tylko ze swoją słowiańską przeszłością


@Aszmrog: Jasne. Jest to symbol, który można po prostu "bezpiecznie" używać - pod względem prawnym. Ułatwia międzynarodową, wzajemną identyfikację środowisk.
  • Odpowiedz
@lookazh: Widzisz. Ja też nie sympatyzuję z Kościołem, jednak jak się czyta publikacje dot. rosyjskiej geopolityki, w tym ich kreatora, Dugina, można dojść do prostego wniosku. Celem Rosji jest zgładzenie kościoła katolickiego i jego eliminacja. Od pewnego czasu bardzo dobrze rozumiem religijne i obronne postępowanie np. Dudy. Ma rację pisząc, że to jest podstawa polskiej tożsamości i bezpieczeństwa.