Wpis z mikrobloga

Potrzebuję pomocy - chciałbym korzystać z bazy danych PostgreSQL również lokalnie tak jak jest zalecane na stronach Heroku, ale niestety nie mogę przebrnąć przez prawidłowe skonfigurowanie tego.
Kiedy wpisuję psql to wyświetla mi się:

psql (9.4.4, serwer 9.3.9)

po wpisaniu komendy \conninfo mam:

pawel=> \conninfo
Jesteś obecnie połączony do bazy danych "pawel" jako użytkownik "pawel" przez gniazdo w "/var/run/postgresql" port "5432".

tworzę nową aplikację:

rails new -d postgresql

i tutaj zaczynają się schody, rake db:create kończy się błędem
PG::InsufficientPrivilege: BŁĄD: odmowa dostępu do tworzenia bazy

co zrobić, jak skonfigurować nową aplikację, żebym mógł spokojnie korzystać z tej bazy również lokalnie? Jestem nadal początkujący jeśli chodzi o Postgresa i RoR, rzecz jest na pewno prosta, więc jeśli ktoś wie jak pomóc to proszę o łopatologiczne objaśnienie.
#rubyonrails #ruby #rails
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@bliss: no właśnie to w tym na pewno jest problem, nie jest dla mnie jasne jak powinienem go poprawnie wypełnić - z mysql nie miałem problemów ale jeśli chodzi o postgresa to jestem niestety zielony a chcialbym się i z tą bazą polubić.
Jeden gem, z którego chcę skorzystać wymaga tej bazy również lokalnie a nie mogę przebrnąć przez konfigurację i nie mam jak się zabrać za właściwą pracę.
  • Odpowiedz
@rskk: no niestety, ActiveRecord::AdapterNotSpecified: 'postgresql' database is not configured.
Muszę po prostu lepiej zrozumieć specyfikę działania tej bazy, kwestie ról itd. Bez tego się będę rozbijał o takie proste rzeczy. Chciałem po prostu na szybko mieć domyślną działającą aplikację, w oparciu o Postgresa ale jak widać nie ma tak łatwo.. :) dzięki za wskazówki
  • Odpowiedz