Wpis z mikrobloga

http://www.pocketgamer.co.uk/r/Android/Monument+Valley/news.asp?c=65600

Artykuł o tym, co sprawia, że gry na Androida dobrze się sprzedają według 7 popularnych twórców, wśród których znajduje się @loginov ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Cały artykuł da się streścić jednak w jednym zdaniu:


I z tym wnioskiem nie do końca się zgodzę, bo jest masa świetnych, płatnych gier, którym zabrakło jakiegoś czynnika.
W przypadku gry Hooks! moim zdaniem o jej prawdziwym sukcesie zdecydował fakt, iż gra dostała Developer's Choice w AppStore. Bez tego strzelam, że nie byłoby o niej tak głośno. Chętnie dowiem się prawdy od autora gry.

A Wy co o tym sądzicie? Przykładowo Notefighter @JavaDevMatt według mnie jest bardzo dobrą grą, wyróżniającą się, śliczną, ale hitem światowym nie jest, bo...? No bo zabrakło wyróżnienia tu, albo tam i tyle.

EDIT: Porównajcie obie gry i liczbę pobrań. Jedną z nich także napisał @loginov Pomysł w zasadzie ten sam.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.boombit.RunningCircles
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rainbowtrain.eu

#gamedev
  • 5
@sortris: Dwie ostatnie gry z linków które podałeś... RunningCircles wygląda po prostu lepiej, skopiowali ciekawy pomysł, dodali standardowe elementy freetoplay, skoczną melodyjkę, przyjemniejszy trailer i wygrali. Do tego po co porównywać grę darmową z płatną?
via Android
  • 0
@Ardeni: ogólnie się zgadzam, ale w kontekście artykułu, który mówi, że wystarczy dobry pomysł, aby płatna gra sprzedawała się na Androidzie już nie wygląda to na tak oczywisty wniosek
Ciężko o konkretny przepis na sukces, jest zbyt dużo zmiennych. Czego się nie robi to wg mnie warto postawić na zrobienie czegoś "innego". Polecam https://www.youtube.com/watch?v=RZ_D2BNqRzU w temacie.

Co do oO i Running Circles. oO jest chyba zbyt hardcorowe jak na rynek mobile, gdzie grają ludzie którzy nie mieli nic wspolnego z grami, albo chca dojechac do domu autobusem po ciezkim dniu :)