Wpis z mikrobloga

Czołem #gamedevpraktyka!
Mam wielką ochotę zająć się jakimś swoim pierwszym mini projekcikiem. Na studiach miałem na tym semie trzy projekty obiektowo z podstawową biblioteką graficzną: z C, z Javy i z Pythona. I teraz pytanie do Was - który język z tych trzech polecacie, żeby rozpocząć zabawę z gamedev'em? Który z nich mógłby być dla mnie najbardziej przyszłościowy, jeśli chodzi o gamedev?
  • 12
@Anubis94:
Python - moze sie przydac jako skryptowy zintegrowany z gra/silnikirm.
C - uzywany jeszcze przez niektore biblioteki. Quake na nim stoi
C++ - najpop. Jezyk gamedevu i najczesciej wybierany
Java - rzadko sie uzywa w gamedevie ale moze sie przydac przy czyms z serwerami z gra albo pisania apek na androida.

Jak ogarniasz w mIare dobrze i jestes kumaty bierz c++.
@Anubis94: Imho c++ i java (stacj/mob), ale zbyt słabo opisałeś co chcesz robić. Pytanie w stylu: Na kursie prawa jazdy jeździłem w toyocie, fiacie i skodzie, który samochód jest dla mnie najbardziej przyszłościowy, jeśli chodzi o jeżdżenie?
@Noct: W C z elementami C++ miałem projekty:
- Sudoku bez biblioteki graficznej - ruch po planszy, podpowiedzi, zapis/odczyt.
- Arkanoid z STL bodajże - bonusy (wolniejsza piłka, bonusowe życie etc).

Na 2 semestrze miałem obiektowo w C++, Javie i Pythonie wirtualny świat, kilka roślin i zwierząt, ich ruch, rozmnażanie, jak to w świecie.
@MP0WER: i na tym C++ bym się właśnie raczej skupił. A powiedz mi, jest jakaś biblioteka graficzna godna polecenia? Póki co robiłem jeden projekt w STL, jak już wspomniałem. Polecasz coś lepszego?
@Anubis94: Z tych co się uczyłeś to proponuję zacząć coś w Javie z frameworkiem LibGDX (czyli gry mobilne), ale nie spodziewaj się, że to jest coś super przyszłościowego. A jeśli wolisz bardziej języki skryptowe a'la Python to może CoronaSDK z językiem Lua (też mobilne) Cię zainteresuje - bardzo szybko można zobaczyć efekty pracy, a wyświetlenie czegoś na ekranie i proste listenery to jest kwestia dosłownie ~5 linijek kodu.
@Anubis94: A co cie kreci?
Niskopoziomowy dx, opengl?
SDL do crossplatfomych rzeczy w c++?
Chcezz PC? Telefony? Pisac gre w edytorze Unity czy programowac w c++? Programujac sie nauczysz wiecej. W edyorze poznasz teoche jak wyglada teorzenie gry
@MP0WER: W Unity się trochę bawiłem. Myślę raczej o programowaniu w C++. PC czy telefony... Ciężko mi powiedzieć póki co. Na start myślę, że mógłbym się zająć gierkami na telefony. Z czasem zobaczymy, jak by się to rozwinęło. Na pytanie 2 i 3 Ci nie odpowiem, bo nie znam ich znaczenia. ( ͡° ʖ̯ ͡°) Jestem kompletnie zielony, jeśli chodzi stricte o gamedev. Potrafię conieco zaprogramować, a