@pandapl: komputer przechowuje liczby w systemie dwójkowym. Niestety zarówno 0.1 jak i 0.2 nie mają skończonej reprezentacji w tym systemie (podobnie jak 1/3 w dziesiętnym, za to w trójkowym już ma).
Żeby było gorzej, komputer może przechować te liczby tylko z określoną dokładnością i przez to wychodzą takie przybliżenia jak na obrazku.
@nihon: W programach gdzie ważna jest dokładność obliczeń a nie szybkość nie polega się na arytmetyce procesora lecz używa się dużo wolniejszych bibliotek które są wstanie przechowywać liczby o dowolnej precyzji czy po prostu dużo większej.
@TiempoSanto pokazał nam dlaczego Obcy porywają ludzi. Są też inne możliwości przy uzupełnianiu capcha
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/aa/08/c3/aa08c3aec0007713abd200832a69cda7.jpg
Żeby było gorzej, komputer może przechować te liczby tylko z określoną dokładnością i przez to wychodzą takie przybliżenia jak na obrazku.
IEEE 754
Komentarz usunięty przez moderatora
https://en.wikipedia.org/wiki/Arbitrary-precision_arithmetic