Pociągi Oinasza 28: Ok1 Miano Ok1 na PKP w okresie między- i powojennym otrzymała pruska lokomotywa typu P8. Produkowana w latach 1908-1923 w zakładach Henschela i innych zakładach w całej Europie okazała się parowozem nader udanym, wyprodukowanym w ponad 4000 egzemplarzy. Polskie egzemplarze pochodziły z reparacji wojennych, po II wojnie światowej zostało w kraju 429 sztuk i była to najliczniejsza seria parowozów w Polsce. Szybka, łatwa w obsłudze, niezawodna, cieszyła się doskonałymi opiniami wśród kolejarzy. Na PKP Ok1 przetrwały do końca lat 70. Do dziś zachowało się sporo tego typu parowozów. Na zdjęciu widać Ok1 ze składem wagonów typu Bhp. #pociagioinasza #pociagi #ok1
@Oinasz: a tutaj film z nia w roli glownej: https://www.youtube.com/watch?v=f_iuIsocXrM z tego co pamietam jedzie tu m.in. piekna, na ogol nieczynna juz linia 368; polecam zobaczyc fragment od 39:45, gdy przejezdza przez most w Chrzypsku Malym - dzis w naprawde kiepskim stanie, doswiadczany akcjami sabotazowymi PLKi ( ͡°ʖ̯͡°)
@czapajewnik: Film świetny, a jeśli idzie o Chrzypsko, to cóż - jedynie co jakiś czas zagląda tam TurKol z pociągami turystycznymi. Trudno oczekiwać od postkomunistów czegoś innego niż niszczenie i rozkradanie kraju.
@Oinasz: oj juz nie zaglada, od zeszlorocznej parady lokomotyw w Miedzychodzie pociag dojezdza tylko do stacji Miedzychod Letnisko. Akurat 2 lata temu na pierwszej paradzie mialem jedna z ostatnich okazji (jesli nie ostatnia w ogole) pojechac pociagiem z Sierakowa do Miedzychodu, na szczescie udalo mi sie ja wykorzystac. Obecnie do Sierakowa/Chrzypska dociera tylko KKZ czyli autobusik. Co do mostu to tam juz raczej nigdy nic nie pojedzie bo jakis czas temu
Miano Ok1 na PKP w okresie między- i powojennym otrzymała pruska lokomotywa typu P8. Produkowana w latach 1908-1923 w zakładach Henschela i innych zakładach w całej Europie okazała się parowozem nader udanym, wyprodukowanym w ponad 4000 egzemplarzy. Polskie egzemplarze pochodziły z reparacji wojennych, po II wojnie światowej zostało w kraju 429 sztuk i była to najliczniejsza seria parowozów w Polsce. Szybka, łatwa w obsłudze, niezawodna, cieszyła się doskonałymi opiniami wśród kolejarzy. Na PKP Ok1 przetrwały do końca lat 70. Do dziś zachowało się sporo tego typu parowozów. Na zdjęciu widać Ok1 ze składem wagonów typu Bhp.
#pociagioinasza #pociagi #ok1
źródło: comment_A3pnYx0Ew1zsATB42xhOqbyjpF6IFtR7.jpg
Pobierzz tego co pamietam jedzie tu m.in. piekna, na ogol nieczynna juz linia 368; polecam zobaczyc fragment od 39:45, gdy przejezdza przez most w Chrzypsku Malym - dzis w naprawde kiepskim stanie, doswiadczany akcjami sabotazowymi PLKi ( ͡° ʖ̯ ͡°)