Wpis z mikrobloga

Pociągi Oinasza 28: Ok1
Miano Ok1 na PKP w okresie między- i powojennym otrzymała pruska lokomotywa typu P8. Produkowana w latach 1908-1923 w zakładach Henschela i innych zakładach w całej Europie okazała się parowozem nader udanym, wyprodukowanym w ponad 4000 egzemplarzy. Polskie egzemplarze pochodziły z reparacji wojennych, po II wojnie światowej zostało w kraju 429 sztuk i była to najliczniejsza seria parowozów w Polsce. Szybka, łatwa w obsłudze, niezawodna, cieszyła się doskonałymi opiniami wśród kolejarzy. Na PKP Ok1 przetrwały do końca lat 70. Do dziś zachowało się sporo tego typu parowozów. Na zdjęciu widać Ok1 ze składem wagonów typu Bhp.
#pociagioinasza #pociagi #ok1
Oinasz - Pociągi Oinasza 28: Ok1
Miano Ok1 na PKP w okresie między- i powojennym otr...

źródło: comment_A3pnYx0Ew1zsATB42xhOqbyjpF6IFtR7.jpg

Pobierz
  • 4
@czapajewnik: Film świetny, a jeśli idzie o Chrzypsko, to cóż - jedynie co jakiś czas zagląda tam TurKol z pociągami turystycznymi. Trudno oczekiwać od postkomunistów czegoś innego niż niszczenie i rozkradanie kraju.
@Oinasz: oj juz nie zaglada, od zeszlorocznej parady lokomotyw w Miedzychodzie pociag dojezdza tylko do stacji Miedzychod Letnisko. Akurat 2 lata temu na pierwszej paradzie mialem jedna z ostatnich okazji (jesli nie ostatnia w ogole) pojechac pociagiem z Sierakowa do Miedzychodu, na szczescie udalo mi sie ja wykorzystac. Obecnie do Sierakowa/Chrzypska dociera tylko KKZ czyli autobusik. Co do mostu to tam juz raczej nigdy nic nie pojedzie bo jakis czas temu