Wpis z mikrobloga

Kupiłem w 2014 roku MacBooka Pro z Retiną (late 2013). Zepsuła mi się wbudowana kamerka i pojawiły się hot pixele na matrycy. Mam wykupiony Apple Protection Plan do końca 2016 roku, czyli oficjalnie mam pełną gwarancję. Oddałem do serwisu MacBooka i okazało się, że wycenili naprawę na 4099 zł, co jest wg mnie ceną z kosmosu. Uzasadnili, że naprawa jest kosztowna, bo wyświetlacz jest za stary i nie pasuje do nowego. Da się to jakoś naprawić w innym serwisie? Dodam, że kupiłem go w UK, więc może wysłanie go tam do serwisu coś by dało?

#macbook #mac #apple #ios
  • 32
@lent: Oddałem do iSpotu, który wysłał go do Autoryzowanego Serwisu Apple w Warszawie.

@kmicolo: W jaki sposób walczyć? Przecież bez problemu mogą się wszystkiego wyprzeć. Przecież to Apple...

Wie ktoś może jak się skontaktować z serwisem w UK?
@brainac: To jest przedłużenie gwarancji do 3 lat. Kosztuje to 1500 zł. Jak widać, nie zawsze działa...

Plan ochrony AppleCare Protection Plan zapewnia fachowe telefoniczne wsparcie techniczne oraz dodatkowe opcje serwisu sprzętowego Apple.
@foristain: gadaj z oficjalnym Apple. Pośrednicy często nie ogarniają tematu. Przy okazji poskarż się na nich, to zawsze dostaną pstryczka od Apple ( ͡º ͜ʖ͡º)
@dob3k @foristain: Sprawa nie jest do końca prosta. Dlaczego? Ponieważ w zależności od tego co zgłaszałeś i jaki pakiet Apple Care posiadasz mieli obowiązek Ci wymienić klapę matrycy lub odmówić naprawy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jeśli masz Apple care to powinieneś zgłaszać problem z kamerą. To gwarantowałoby usunięcie również problemu "bad pixeli". Jeśli miałeś Apple care plus to również bad pixele się łapią. Dlaczego tylko w plusie?
@MacLife: Nie ma czegos takiego jak Apple Care Plus dla macbookow. Jest tylko Apple Care i obejmuje dodatkowa trzyletnia gwarancje na czesci wraz z darmowa robocizna. Apple Care Plus zawiera dodatkowo ochrone przeciwko nieszczesliwym wypadkom (upuszczenie, zalanie itd) i jest oferowane tylko dla iphonow, ipadow i ipodow (obecnie rowniez dla zegarkow Apple).
Nie ma zadnego znaczenia jaki powod podal @foristain serwisowi. Czy to kamerka czy matryca. Maja obowiazek naprawic, a jesli
@dob3k: Odnośnie Apple Care Plus to oczywiście masz rację, nie ma tej usługi w przypadku komputerów. Resztę natomiast podtrzymuję tj. przy "bad pixelach" mieli prawo dorzucić bo to nie wada fabryczna. Nie powinno być jednak problemów przy zgłoszeniu kamery. Ogólnie to ich odpowiedź jest jakimś "kosmosem" ponieważ Bez żadnych problemów dostępne są części dla sprzętów 5-cio letnich, starszych również pod warunkiem, że nie przeszły do działu Vintage.

Serwis ma obowiązek naprawić
Poza tym nie ma czegoś takiego jak "element z nowszego do tego nie pasuje". Części nie zamawia się od tak, jakie są, albo jakie się chce tylko po numerze seryjnym komputera, który trafił do serwisu.
@MacLife: oczywiscie ze nie moze byc z winy uzytkownika tylko nigdzie nie widze zeby napisal ze mu sie drobinki w matryce powbijaly. To Twoje zalozenie ktore niekoniecznie musi byc prawdziwe.

@MacLife: @dob3k: @lent: @jarbi: Sprawa ma się tak, że kupiłem MacBooka, który był używany. Zapytałem się dlaczego nie uznali mi AppleCare. Odpowiedzieli, że matryca, która znajduje się w MBP jest zupełnie inna niż powinna być w tym modelu, co powoduje niedziałającą kamerę. Zadzwoniłem do Apple, żeby mi powiedzieli o tym coś więcej. Mogło się zdarzyć tak, że poprzedni właściciel, mógł zepsuć matrycę i Apple nie uznało mu gwarancji,
źródło: comment_vlFbkMpy7615MJeQoHfeXUqtKX1R4esN.jpg
@dob3k: napisał że ma bad pixele, co w retinie byłoby niewidoczne :-) Wbity kurz załamujący światło co daje efekt kolorowych punktów jest nam znany. Muszę Cię zmartwić ale na zachodzie komputerów od ręki nie wymieniają. iPhony tak, ale komputery są zwyczajnie naprawiane.
@foristain: ok to zmienia postać rzeczy. Wyślij go do nas, przepchniemy Ci to gwarancyjnie za pomocą eskalacji.

Pomyłka w fabryce jest wykluczona, to musiało zostać wymienione gdzieś.
@MacLife:
Zgodze sie, ze normalnie nie wymieniaja. Jednak fakt ze osoba ma wykupiony Apple Care zmienia postac rzeczy.
Moglbym Ci wkleic linki z supportu apple uk ktorym wymieniono od reki z bad pixelami, ale nie widze sensu bo nic by to nie zmienilo.
Jednak matryca zmieniona w nieautoryzowanym serwisie badz w domu na matryce z innrgo modelu zmienia wszystko w tym przypadku. Jesli nie maja w systemie tej wymiany u siebie
@MacLife: co do naprawy sie zgodze ale z tymi firmami to pojechales troche. Sad to bylo takie nieoficjalne przedstawicielstwo apple w PL i byli wlascicielami iSpotów (i dalej sa wlascicielami ale autoryzacje na certyfikaty i inne utracili)

Natomiast iSource bylo jest i bedzie autoryzowanym dystrybutorem sprzetu Apple. Posrednikiem. Ale na zasadach Apple i pod ciagla kontrola.
@pieczywowewiadrze: sad był jak najbardziej oficjalnym dystrybutorem Apple na Polskę. Po prostu w pewnym momencie Apple powiedziało że dystrybutor nie może mieć własnych sklepów bo to niezdrowe dla konkurencyjności, więc powstał iSource który przejął dystrybucję i serwis. Sad jak najbardziej ma status serwisu autoryzowanego, ale na własne potrzeby. Nie będę już tematu ciągnął bo szkoda czasu na tłumaczenie historii.

Co do pixeli to nadal podtrzymuję swoją wersję. Za dużo już tego