Wpis z mikrobloga

Mirki z #gamedev w #libgdx. Oglądam ten tutorial do "tiled game" i robię według niego wszystko po kolei. Problem taki, że film ma już prawie dwa lata a klasa OrthogonalTiledMapRenderer nie udostępnia już metody getSpriteBatch() tylko getBatch(). I to w sumie jedyna różnica mojego programu z programem z tutoriala i mapa się nie ładuje, bohater również (grafiki wszystkie są w assetsach). Dostaję tylko taki jak na pic rel obraz.
Czy to wina użycia innej metody? Jak na to zaradzić, skoro getSpriteBatch() nie jest dostępna?
Arveit - Mirki z #gamedev w #libgdx. Oglądam ten tutorial do "tiled game" i robię wed...

źródło: comment_pvi9zLlzg6P7gqpMolB77AzPhTkuBnki.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Override
  public void show() {
    map = new TmxMapLoader().load("maps/mapa1.tmx");
    renderer = new OrthogonalTiledMapRenderer(map);
    camera = new OrthographicCamera();
    player = new Player(new Sprite(new Texture("img/player.png")));
  • Odpowiedz
@Arveit: sorry, obrazkowy portal :)....

Spróbuj utworzyć swojego spritebatcha i skonstruować OrthogonalTiledMapRenderer z tym batchem. Playera też rysuj tym batchem.

Dziwnie wygląda ten szary prostokąt. No bo gdybyś próbował utworzyć texture z nieistniejącego pliku to poleci wyjątek ( dobrze pamiętam? ). Nie jest to czasem kawałek Twojej mapy ?
  • Odpowiedz
Spróbuj utworzyć swojego spritebatcha


@NikczemnyPan: jak to uczynić?
I dobrze pamiętasz, gdy zmienię nazwę pliku na nieistniejącą, to sypie wyjątkami. A ten prostokąd nie jest częścią mojej mapy za cholerę.
  • Odpowiedz
@NikczemnyPan: ach, no tak. Dobra, tyle że w konstruktorze podaję mu mapę. Ale widzę metodę setMap(), więc mapę może uda się tu wyrzucić.

EDIT: no właśnie nie przyjmuje spritebatcha w konstruktorze. Mam jakiegoś nowszego libGDXa pewnie :O
  • Odpowiedz
@NikczemnyPan: a właśnie wyłączyłem kamerę (tak sądzę) i pojawiła się postać i jedna kratka mapy w lewym dolnym rogu :D i teraz wykombinować o co chodzi i jak to naprawić, hm...
  • Odpowiedz