Wpis z mikrobloga

Klamka jest na takim pręcie o kwadratowym przekroju. Od dołu najczęściej przykręcana jest na imbus. Prawdopodobnie rozjechały się od użytkowania, ale ścisk trzyma jeszcze na tyle, że klamka "jeździ".
Naprawa:
1. Poluźnij zaciski u dołu klamki (prawdopodobnie imbusowe)
2. Ściśnij obie klamki - tak by nie miały luzów
3. Dokręć zaciski
4. Gotowe! \( ͡° ͜
  • Odpowiedz
@pikejj18: Selvir napisał co i jak. Budowa klamki jest prostsza od budowy cepa. Klamka - pręt - klamka.
Musiała się poluzować. Możliwe, że śruba imbusowa wyjechała rowek w tym pręcie.
  • Odpowiedz
@pikejj18: Wygląda jakby Ci się łebek od śrubki urwał(?). W tym przypadku masz dwie możliwości
1. Klamki założone są na zasadzie trzpienia - czyli w czasach swojej świetności wszystko pasowało idealnie i przez lata użytkowania materiał się zużył i ponaciągał.

W tym wypadku masz możliwość albo wymiany klamki na nową, albo większego odsadzenia ich w drzwiach (tak by nie miały swobody.

2. Serio Ci się urwał łebek i musisz to czymś odkręcić, a samą śrubkę wymienić na nową (w zależności od jej rodzaju - dostaniesz zamiennik w Castoramie, albo sklepie z
  • Odpowiedz