Wpis z mikrobloga

Jak usprawnić przeszukiwanie dwuwymiarowej tablicy? W skrócie: ilość komórek w mojej tablicy 2D to aż 2200 pozycji, więc iterując po wierszach i kolumnach, a niekiedy wchodząc nawet do trzeciego stopnia pętli, tracę płynność programu. Ponawiam więc pytanie do Mirasów, którzy mam nadzieję nie zawiodą mnie i tym razem. Dzięki za porady :) #programowanie #optymizacja #gamedev (P.S rozwijając koncept - zakreślając prostokątem dany obszar szachownicy tworzy się w moim programie formację, która przed rejestracją swoich koordynatów i zmiennych musi przeiterować po wszystkich komórkach zaznaczonych i sprawdzić, czy są tam sojusznicze jednostki oraz sprawdza czy można je dołączyć)
  • 12
@RRybak: @Lizbona: @psychob: @bez_plomienia: Dodałem wyjaśnienia, ale powtórzę. Jesli bylibyście mili, proszę o dopasowanie rady do tego konceptu: zakreślając prostokątem dany obszar szachownicy tworzy się w moim programie formację, która przed rejestracją swoich koordynatów i zmiennych musi przeiterować po wszystkich komórkach zaznaczonych i sprawdzić, czy są tam sojusznicze jednostki oraz sprawdza czy można je dołączyć. Tablica jest nieposortowana, ponieważ użtkownik może postawić jednostki w dowolnym miejscu i dowolnie
@psychob: Ciekawa propozycja, ale ze względów technicznych zapewne będę musiał do tego celu stworzyć kilka osobnych tablic. Powiedzmy... tą zwykłą szczegółową, troche mniej szczegółową (ćwiartki) i jej podćwiartki.
@Tobruk: Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem, ale może po prostu przeiteruj po tych sojuszniczych jednostkach zamiast po polach mapy (oczywiście pod warunkiem, że jest ich mniej) sprawdzając czy każda zawiera się w koordynatach wyznaczonych przez prostokąt?