Wpis z mikrobloga

@archlinuxuser: I jeszcze pytanie czy w ogóle jest sens coś takiego robić. C++ chcę użyć ze względu na wiele obliczeń matematycznych czyli ze względu na szybkość wykonywania. A C# chcę porostu tym zarządzać bo łatwiej się w c# pisze aplikacje windowsowe. Może jednak nie ma sensu się tak bawić i wszystko w visual c++ napisać?
@niepoprawnyhumanista: czyli twierdzisz że można się nie cackać i w c# napisać?
Sprawa wygląda tak że miałem program z pewnym skomplikowanym filtrem napisanym w C który praktycznie zużywał jakieś 80% procka stm32 na cortexie M4 taktowanym 168 MHz (filtr wykonywał się 500 razy na sekunde).
Mogę w ciemno przepisać taki filtr do C# i mam pewność że komp mi to łyknie bez problemu?
@niepoprawnyhumanista: no do cpp na pewno szybciej przepisze filtr ale za to wolniej z całą resztą.
Filtr to może źle powiedziane raczej estymator. Miał dziesiątki mnożeń inwersji itp macierzowych o rozmiarach 7x7 i całą masę innych operacji matematycznych (dekompozycje macierzy itp itd) oraz dużo trygonometrii.
@archlinuxuser: no zdaję sobie sprawę że w komputerze procki są nieporównywalnie szybsze ale przy okazji wykonują masę różnych procesów w trakcie.
@PanCogito: pogooglaj sobie za porównaniem wydajności własnego kodu natywnego z gotowcami .NETowymi. Generalnie, w większości przypadków .NET jest tak wypieszczony, że owszem, można samemu napisać coś szybszego ale wymaga to wymaga to najczęściej tak dużo zachodu i zysk jest tak niewielki, że o ile nie masz już takich C++ libów gotowych albo nie jesteś ceplusplusowym wymiataczem, który napisze to samo w cpp 3 razy szybciej niż w C# to się nie