Wpis z mikrobloga

@Axoi: Ogółem, napisz sobie prosty matrix_view, czy tam array_view i dorzuć do tego wektor do trzymania danych i nagle wszystko okaƶe się trywialne.
@KrzaQ2: Skoro tablica jest 3D to chyba taki musi być... Niestety to takiego przesyłania tablic do funkcji wymagają ode mnie na studiach...

Dzięki za znalezienie błędu. Czyli muszę zrobić na else if te kilkanaście warunków, tak? Tzn, najpierw sprawdza czy x jest różne od 1 czy tam 100 i daje tylko odpowiedni warunek? Czy da się to prościej?
Skoro tablica jest 3D to chyba taki musi być...


@Axoi: Nie musi ;)

iestety to takiego przesyłania tablic do funkcji wymagają ode mnie na studiach...


@Axoi: Ok, czyli musi. Słabi prowadzący. Ja z takim walczyłem (ale tylko tam gdzie byłem pewny siebie, czyli akurat w #cpp) -- postraszenie komisem w przypadku niezaliczenia działa, bo im się tak samo nie chce na niego przychodzić jak i Tobie ;)

@Axoi:
@KrzaQ2: Nie jestem niestety mocna w cpp. No i nie rozumiem jak ma działać twój kod. Czy mogłabym poprosić o wytłumaczenie mi jak działa ta linijka z deklaracją i definicją zmiennej? Bo nigdy jeszcze nie spotkałam się z znakami logicznymi i porównaniami w tym. Tak, wiem że ze mnie tyłek a nie programista. :D
na przykład chciałabym poprosić o wytłumaczenie mi po kolei co się dzieje w tej linijce:
bool sasiad
bool x = expression
definiuje zmienną typu bool o nazwie x i przypisuje jej wartość expression.

W tym wypadku expression to i == 0 || tabl[i-1][j][k] == 0
Wykorzystuję tutaj short circuiting - w tym przypadku prawa strona operatora logicznego || (działa teƶ dla &&) będzie wykonana/sprawdzona wyłącznie jeśli jej wartość ma wpływ na wynik (true || false nie zaleƶy od wartości prawego wyraƶenia - całe wyraƶenie zawsze będzie